A gyorsforgalmi út 10,8 kilométernyi pályáját Cegléd és Abony térségében a Colas és a Duna Aszfalt kivitelezte.
Újabb szakasszal nőtt az ország gyorsforgalmi úthálózata: az M4-es két egymáshoz kapcsolódó részprojektjét adták át egyben kedd délben. A Budapesttől egészen a Hajdú-Bihar megyei román államhatárig nyúló, 110 km/h-s sebességű 2x2 sávos M4-es beruházásában eddig két szakaszt adtak át:
Most szintén Pest megyében készült el két, egybefüggő részprojekt:
Az átadón Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a gyorsforgalmi hálózat bővítése javítja az érintett térségek gazdasági fejlesztését. Hangsúlyozta: a beruházás következtében könnyebbé válik Szolnok és a Tápióság településeinek elérhetősége Budapestről, illetve kiemelte: az útszakaszt úgy építkezésénél megteremtették a feltételeit annak, hogy azt később autópályává lehessen fejleszteni.
Hozzátette: a most átadott, illetve kivitelezés alatt álló szakaszok mellett hamarosan elindulnak a munkák az M4-es Abony-Törökszentmiklós 27 kilométeres szakaszán is; illetve az M4-es országhatár közeli szakasza is épül: a Berettyóújfalu térségétől induló 26,5 kilométer kivitelezése várhatóan jövő év elejére fejeződik be.
Ezzel a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés magyarországi szakasza teljessé fog válni
- mutatott rá.
Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója emlékeztett, hogy egy éven belül a térségben az M4-es második szakaszát adják át. Kiemelte: a 4-es számú főút az Alföld első számú közlekedési tengelye jelentős tranzitforgalommal, az ezzel járó baleseti statisztikákkal.
Ezért volt fontos a NIF Zrt. számára, hogy minél hamarabb át tudják adni a biztonságosabb gyorsforgalmi szakaszokat
- derült ki szavaiból.
Elmondta még: a projekt során többek között átadtak 3 aluljárót és 1 felüljárót, kialakítottak egy komplex pihenőhelyet és több mint 29 ezer köbméternyi betont építettek be. Kifejtette: ugyan a ceglédi különszintű csomópont még nem készült el, de az év szeptemberéig azt is át fogják adni.
Végül a NIF Zrt. képviselője megköszönte a beruházásban résztvevő kivitelezők, hatóságok és mérnökök, illetve az állami útépítőt vállalat dolgozói munkáját, kiemelve Tüske Tamás és Koleszárik Csaba projektvezetőket, illetve Povázsai Pál és Kosztola János irodavezetőket.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.