Az STR kivitelezésében épülő új kétsávos út egyszerre valósítja meg a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását.
Már az alapozás zajlik Mosonmagyaróvár déli elkerülő útjának projektjében – derült ki a mosonvarmegye.net híréből. A NIF Zrt. beruházásában közel 3 kilométer hosszú tehermentesítő út épül ki az 1-es és a 86-os főút összekötésével a a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. kivitelezésében. A nettó 4 milliárd 598 millió forintos fejlesztésben létrejövő kétsávos út a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását valósítja meg.
A projekt lényege a 86-os főút Mosonmagyaróvár belterületi szakaszának új nyomvonalra helyezése (a térképen sötétkékkel) oly módon, hogy gyorsabb és biztonságosabb kapcsolat jöjjön létre mind a teher-, mind a személygépjármű-forgalom számára az 1-es főút és az M1-es autópálya között.
A beruházásban ennek érdekében 2635 méter hosszan teljesen új utat építenek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon pedig a meglévő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg. Az érintett útszakaszon 3 körforgalom épül az 1-es és a 86-os főúti csomópontokban, illetve a főpálya 0+755 kilométerszelvényében.
Mintegy 1400 méter hosszban kerékpárutat és közös gyalogos-kerékpárúti szakaszokat is kialakítanak. Mindezeken túl a Budapest–Hegyeshalom−Rajka vasútvonal felett egy előregyártott vasbeton hídgerendákból álló felüljárót építenek.
A mosonvarmegye.net mostani híre szerint a tehermentesítő út úgynevezett “zöldmezős” szakaszán a májusra befejezett humuszleszedés után a szakemberek elvégezték a talajstabilizálást is. Itt jelenleg már az alapozás zajlik. A vasúti híd pillérezése is elkészült már, zajlik továbbá az 865-os főúti csomópont szélesítése és megerősítése.
Emellett a cikkből az is kiderül, hogy az 1-es számú főút és a Kenyérgyári út csomópontjában megkezdődött a leendő körforgalom kialakítása. Ennek részeként elbontották az eddig ott lévő gördeszkapályát. Ehelyett egy modernebb és nagyobb hasonló létesítményt építenek a közelben.
A NIF Zrt. korábbi híradása szerint az összesen 2920 méter hosszú déli tehermentesítő út kialakítása mellett az átfogó fejlesztésnek két további eleme is van (ahogy az a NIF fenti térképén is kiderül).
A kiviteli tervek mindkét projekt esetében elkészültek, és a kivitelezéshez szükséges hatósági engedélyek is megszerzésre kerültek. A projektek megvalósításához forrásbiztosítás és minisztériumi feladatelrendelés szükséges - derül ki a NIF korábbi összegzéséből.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.