2024.10.04, Péntek
Már zajlik az alapozás Mosonmagyaróvár déli elkerülő útján
illusztráció

Már zajlik az alapozás Mosonmagyaróvár déli elkerülő útján

magyarepitok.hu

2022.07.25. 18:42 - Hegedűs Gergely

Az STR kivitelezésében épülő új kétsávos út egyszerre valósítja meg a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását.

Hirdetés

Már az alapozás zajlik Mosonmagyaróvár déli elkerülő útjának projektjében – derült ki a mosonvarmegye.net híréből. A NIF Zrt. beruházásában közel 3 kilométer hosszú tehermentesítő út épül ki az 1-es és a 86-os főút összekötésével a a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. kivitelezésében. A nettó 4 milliárd 598 millió forintos fejlesztésben létrejövő kétsávos út a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását valósítja meg.

A projekt lényege a 86-os főút Mosonmagyaróvár belterületi szakaszának új nyomvonalra helyezése (a térképen sötétkékkel) oly módon, hogy gyorsabb és biztonságosabb kapcsolat jöjjön létre mind a teher-, mind a személygépjármű-forgalom számára az 1-es főút és az M1-es autópálya között.


Vasúti híd és kerékpárút kivitelezése is zajlik

A beruházásban ennek érdekében 2635 méter hosszan teljesen új utat építenek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon pedig a meglévő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg. Az érintett útszakaszon 3 körforgalom épül az 1-es és a 86-os főúti csomópontokban, illetve a főpálya 0+755 kilométerszelvényében. 

Mintegy 1400 méter hosszban kerékpárutat és közös gyalogos-kerékpárúti szakaszokat is kialakítanak. Mindezeken túl a Budapest–Hegyeshalom−Rajka vasútvonal felett egy előregyártott vasbeton hídgerendákból álló felüljárót építenek.


A projekt miatt elbontott gördeszkapálya helyett egy modernebb épül

A mosonvarmegye.net mostani híre szerint a tehermentesítő út úgynevezett “zöldmezős” szakaszán a májusra befejezett humuszleszedés után a szakemberek elvégezték a talajstabilizálást is. Itt jelenleg már az alapozás zajlik. A vasúti híd pillérezése is elkészült már, zajlik továbbá az 865-os főúti csomópont szélesítése és megerősítése.

Emellett a cikkből az is kiderül, hogy az 1-es számú főút és a Kenyérgyári út csomópontjában megkezdődött a leendő körforgalom kialakítása. Ennek részeként elbontották az eddig ott lévő gördeszkapályát. Ehelyett egy modernebb és nagyobb hasonló létesítményt építenek a közelben.


Egy új autópálya csomóponthoz is elkészültek a tervek

A NIF Zrt. korábbi híradása szerint az összesen 2920 méter hosszú déli tehermentesítő út kialakítása mellett az átfogó fejlesztésnek két további eleme is van (ahogy az a NIF fenti térképén is kiderül).

  • Új autópálya csomópont került megtervezésre az M1 autópálya és a 8505-ös jelű út keresztezésében, a jelenleg is üzemben levő Moson pihenőhelyhez kapcsolódóan.
  • Szintén elkészültek a tervek a 8505-ös jelű út rekonstrukciójára az összekötő út 1-es főút (Mosonmagyaróvár) – M1-es autópálya – Mosonszolnok közötti szakaszán. Ez magába foglalja az út pályaszerkezetének felújítását, a padka és a vízelvezetés helyreállítását 5791 méter hosszú szakaszon.

A kiviteli tervek mindkét projekt esetében elkészültek, és a kivitelezéshez szükséges hatósági engedélyek is megszerzésre kerültek. A projektek megvalósításához forrásbiztosítás és minisztériumi feladatelrendelés szükséges - derül ki a NIF korábbi összegzéséből.

ÚtépítésSTR Mély- és Magasépítő Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)1-es főút8505-ös út86-os útMosonmagyaróvárStrabag

Hírlevél

Hirdetés