A Strabag az 1-es négysávosításával, egy új híd építésével és három további hídfejlesztéssel enyhítette az Audi-gyár és a sportlétesítmények miatt megnövekedett forgalmi terhelést.
Győrben hétfőn délelőtt átadták az 1-es főút Strabag Általános Építő Kft. által kivitelezett átfogó fejlesztését.
A projekt fő elemeként kétszer kétsávosra bővítették az 1-es győri szakaszának a likócsi csomópont és az Ipar utca között haladó 710 méteres útvonalát. Ehhez kapcsolódva a főúton a Tóth László út felett átívelő felüljárót elbontották és helyére kétszer kétsávos sávos új felüljáró épült. Ugyanakkor az 1-es főút Ipar-csatorna és a Réptéri út feletti két felüljáróját felújították.
Emellett további elemeket tartalmaz az átfogó fejlesztés, melyeknek köszönhetően
a város Audi-gyára, futballstadionja és 5500 fős kézilabda-csarnoka (Audi Aréna), valamint a környező ipari területek is könnyebben elérhetővé válnak majd.
A projektet az indokolta, hogy a fent említett objektumok forgalmát ez a terület már nem tudta megfelelően kezelni, így rendszeresek voltak a dugók. Az áteresztőképességet az 1-es főút négysávosítása mellett az alábbi elemek növelték meg:
A hétfői átadón Radnóti Ákos, Győr alpolgármestere azt mondta: a város számára egy régóta várt beruházás ért ma véget, hiszen a városnak az Ipari park és az Audi gyors megközelíthetősége nagyon fontos.
Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője kiemelte:
ez a beruházás az utóbbi évek legnagyobb közúti beruházása Győrben. A kivitelés nettó 2,1 milliárd forint hazai forrásból valósult meg.
Ehhez komplex módon kapcsolódnak a város útfelújításai a Pesti úton és a Reptéri úton.
Vizi Norbert, a NIF Zrt. projektiroda vezetője az állami cég Győr környékét érintő, kivitelezés alatt lévő projektjeit ismertette. Eszerint
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.