A WHB-Épkar munkájával elkészülő makoveczi ihletésű épület kivitelezése ütemterv szerint halad. A világkiállítás egy éves halasztása nem növeli a költségeket.
Ugyan a koronavírus-járvány miatt az eredetileg 2020 októberi kezdettel tervezett Dubaji Világkiállítást 2021 októberével kezdik meg, a magyar pavilon munkálatai nem lassult le, a tervek szerint halad – derül ki az építtető Expo 2020 Nkft. közleményéből. Legutóbb februárban írtunk a látványos faszerkezetű, organikus stílusú épület munkálatairól melyet a WHB-Épkar Építőipari Zrt. alakít ki, akkor helyszíni tudósítással jelentkeztünk a bokrétaünnepségről.
Most a belső munkálatokra rajtolnak el az összesen 1927 négyzetméternyi hasznos alapterületű magyar pavilonon, mely a Makovecz-tanítvány Csernyus Lőrinc Ybl-díjas építész tervei alapján készül. Az épületet a használatbavételi engedély megszerzését követően biztonságosan lezárják, hogy jövő ősszel zavartalanul fogadhassa majd a látogatókat. A halasztás többletforrást nem igényel, mert a magyar megjelenésért felelős Expo 2020 Magyarország Nonprofit Kft. az eredeti költségeket átütemezi.
A többszintes, kettős rétegű, faszerkezetű épület, amelyben belső kupola is helyet kapott, a szakemberek szerint az egyik legkülönlegesebb épülete lehet a Dubaji Világkiállításnak.
A kivitelezés érdekessége, hogy hogy száraz technológiával készül, azaz építésénél a kivitelezők nem használnak olyan technológiákat, amelyekhez víz kell .Az épület szerkezeti elemeit részben tengeri úton, részben pedig a világ egyik legnagyobb teherszállító repülőjével szállították el a Dubaji Világkiállítás területére három ütemben, 2019 őszén.
Már maga a szállítás is különleges eljárásokat igényelt, mivel a szerkezeti elemek súlya több mint 560 ezer kilogramm. A leghosszabb elem 18,47 méter, a legnehezebb pedig több mint 2700 kilogramm volt.
A magyar megjelenés középpontjában a víz áll, a pavilon a „víz háza” lesz a sivatagban. Az épületben helyet kapó kiállítás megismerteti majd az érdeklődőkkel az ország egyedülálló termál- és gyógyvízkincseit, illetve az ezekhez kapcsolódó turisztikai desztinációkat.
A pavilon látogatóinak lehetőségük lesz felfedezni a magyar gasztronómiát, megkóstolhatják a magyar ásványvizeket és a magyar kézművestermékekkel is találkozhatnak.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.