Magyarország legmodernebb kórháza 1,2 millió ember számára nyújt majd egészségügyi szolgáltatást.
A Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) kiírta a Dél-budai Centrumkórház közlekedésfejlesztésére vonatkozó közbeszerzést.
A tervezési közbeszerzés fő célja a Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének megfelelő kialakítása. A kiírásban két fő szempontot jelöltek meg:
A leendő nyertesnek az engedélyezési tervek elkészítése, a létesítéshez szükséges engedélyek megszerzése, valamint a kiviteli tervek és tenderdokumentáció elkészítése lesz a feladata.
A közbeszerzés szövege utal rá, hogy a 11. kerületben, Dobogó városrészben Magyarország legmodernebb kórháza épül fel, amely összesen 1,2 millió embert szolgál majd ki, és amelyben valamennyi típusú egészségügyi ellátást igénybe lehet majd venni.
A közbeszerzés nyertesének a közösségi, a közúti, valamint a gyalogosok és kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúrát kell terveznie. A tervek szerint a fejlesztések az új kórház forgalmán túl, a térségben megjelenő egyéb közlekedési igényeket is jól ki tudják majd szolgálni.
A szövegből az is kiderül, hogy a Dobogó út hozzávetőlegesen 412 méter hosszú szakasza négysávosodik a Lapu utca és a Balatoni út között – a mentők előnyben részesítésnek figyelembe vételével. Emellett létre jön egy új különszintű csomópont az M1–M7 autópálya, a Budaörsi út, a Gazdagréti út, a Lapu utca és a Dobogó út kereszteződésében.
További feladatok:
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.