Öt emelet magasságú géppel végeznek próbacölöpözést a főváros meghatározó hídjánál – az A-Híd Zrt. munkájával újjászülető híd projektjének speciális feladatán az alvállalkozóként bevont HBM is dolgozik.
Fontos szakaszához ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, melyet az A-Híd Zrt. kivitelez a Budapesti Közlekedés Központ megbízásából. Szerda kora hajnalban megérkezett a munkaterületre a szerkezet, amely négy cölöpöt fúr le a földbe a pesti oldali toronydarunak: ezt a feladatot a fejlesztésben alvállalkozóként részt vevő HBM Soletanche Bachy Kft. bevonásával végzik el.
Ahogyan egyre több a felújítást előkészítő munka a Lánchídon és környezetében, lapunk is több alkalommal számol be az építkezésről. Az elmúlt héten kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, most pedig már a pesti oldalon felállítandó toronydaru alapozásán is dolgoznak a szakemberek. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt.
Csakhogy az előzetes felmérések alapján ahhoz, hogy a talaj a felújítás idején elbírja a toronydaruk terhelését, előbb cölöpözni kell
– derül ki a beruházó fővárosi közlekedési vállalat sajtóközleményéből.
A cölöpözést egy különleges gép végzi, amely – az összeszerelés előtt – több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthatott el a május 19-re virradó éjszaka a Lánchídhoz.
A szerkezet csaknem olyan magas, mint egy ötemeletes épület, ezért már az összeszerelése is nagy odafigyelést és szaktudást igényelt.
A Lánchíd pesti oldalának északi részére felállított cölöpöző géplánc összesen négy darab cölöpöt fúr a talajba, 14 méter mélyre. A tervek szerint a cölöpök fúrása – megfelelő időjárási körülmények között – csütörtökig tart, majd a gépet szétszerelik, és ugyancsak éjszaka elszállítják. A pesti oldali toronydaru várhatóan júniusban érkezik a munkaterületre.
A közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező, az A-Híd április 16-án vette át a teljes munkaterületet. Ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait ugyanakkor június közepéig nyitva tartja, és addig a közúti forgalom, így az autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek a Lánchídon.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás.
A fejlesztő célja hogy Budapest a 150. születésnapjára 2023-ban elkészüljön a megújult Lánchíd.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.