Öt emelet magasságú géppel végeznek próbacölöpözést a főváros meghatározó hídjánál – az A-Híd Zrt. munkájával újjászülető híd projektjének speciális feladatán az alvállalkozóként bevont HBM is dolgozik.
Fontos szakaszához ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, melyet az A-Híd Zrt. kivitelez a Budapesti Közlekedés Központ megbízásából. Szerda kora hajnalban megérkezett a munkaterületre a szerkezet, amely négy cölöpöt fúr le a földbe a pesti oldali toronydarunak: ezt a feladatot a fejlesztésben alvállalkozóként részt vevő HBM Soletanche Bachy Kft. bevonásával végzik el.
Ahogyan egyre több a felújítást előkészítő munka a Lánchídon és környezetében, lapunk is több alkalommal számol be az építkezésről. Az elmúlt héten kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, most pedig már a pesti oldalon felállítandó toronydaru alapozásán is dolgoznak a szakemberek. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt.
Csakhogy az előzetes felmérések alapján ahhoz, hogy a talaj a felújítás idején elbírja a toronydaruk terhelését, előbb cölöpözni kell
– derül ki a beruházó fővárosi közlekedési vállalat sajtóközleményéből.
A cölöpözést egy különleges gép végzi, amely – az összeszerelés előtt – több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthatott el a május 19-re virradó éjszaka a Lánchídhoz.
A szerkezet csaknem olyan magas, mint egy ötemeletes épület, ezért már az összeszerelése is nagy odafigyelést és szaktudást igényelt.
A Lánchíd pesti oldalának északi részére felállított cölöpöző géplánc összesen négy darab cölöpöt fúr a talajba, 14 méter mélyre. A tervek szerint a cölöpök fúrása – megfelelő időjárási körülmények között – csütörtökig tart, majd a gépet szétszerelik, és ugyancsak éjszaka elszállítják. A pesti oldali toronydaru várhatóan júniusban érkezik a munkaterületre.
A közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező, az A-Híd április 16-án vette át a teljes munkaterületet. Ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait ugyanakkor június közepéig nyitva tartja, és addig a közúti forgalom, így az autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek a Lánchídon.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás.
A fejlesztő célja hogy Budapest a 150. születésnapjára 2023-ban elkészüljön a megújult Lánchíd.
A HE-DO által jócskán a határidő előtt lezárt projektben nem csupán az aszfalt és a járdák újultak meg: a zöld szempontok is érvényesültek, és egy játszótér is létre jött.
Duális nyílt napot tartottak a nagykanizsai kampuszon, ahol a SZABADICS Hub avatása mellett az egyetem és a vállalat közötti együttműködést is szorosabbra húzták.