Öt emelet magasságú géppel végeznek próbacölöpözést a főváros meghatározó hídjánál – az A-Híd Zrt. munkájával újjászülető híd projektjének speciális feladatán az alvállalkozóként bevont HBM is dolgozik.
Fontos szakaszához ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, melyet az A-Híd Zrt. kivitelez a Budapesti Közlekedés Központ megbízásából. Szerda kora hajnalban megérkezett a munkaterületre a szerkezet, amely négy cölöpöt fúr le a földbe a pesti oldali toronydarunak: ezt a feladatot a fejlesztésben alvállalkozóként részt vevő HBM Soletanche Bachy Kft. bevonásával végzik el.
Ahogyan egyre több a felújítást előkészítő munka a Lánchídon és környezetében, lapunk is több alkalommal számol be az építkezésről. Az elmúlt héten kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, most pedig már a pesti oldalon felállítandó toronydaru alapozásán is dolgoznak a szakemberek. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt.
Csakhogy az előzetes felmérések alapján ahhoz, hogy a talaj a felújítás idején elbírja a toronydaruk terhelését, előbb cölöpözni kell
– derül ki a beruházó fővárosi közlekedési vállalat sajtóközleményéből.
A cölöpözést egy különleges gép végzi, amely – az összeszerelés előtt – több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthatott el a május 19-re virradó éjszaka a Lánchídhoz.
A szerkezet csaknem olyan magas, mint egy ötemeletes épület, ezért már az összeszerelése is nagy odafigyelést és szaktudást igényelt.
A Lánchíd pesti oldalának északi részére felállított cölöpöző géplánc összesen négy darab cölöpöt fúr a talajba, 14 méter mélyre. A tervek szerint a cölöpök fúrása – megfelelő időjárási körülmények között – csütörtökig tart, majd a gépet szétszerelik, és ugyancsak éjszaka elszállítják. A pesti oldali toronydaru várhatóan júniusban érkezik a munkaterületre.
A közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező, az A-Híd április 16-án vette át a teljes munkaterületet. Ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait ugyanakkor június közepéig nyitva tartja, és addig a közúti forgalom, így az autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek a Lánchídon.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás.
A fejlesztő célja hogy Budapest a 150. születésnapjára 2023-ban elkészüljön a megújult Lánchíd.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.