A rangos elismerés díjazottját, Balanyi Lászlót, a Merkbau Építőipari és Kereskedelmi Zrt. gazdasági igazgatóját és alapító tulajdonosát kérdeztük a díjról és a pályájáról.
A cégvezető immáron három évtizede végez jelentős munkát a társaság gazdaságügyi és pénzügyi támogatói területen. Elmondása szerint nagy meglepetésként érte a díj, mivel ezidáig háttérterületen dolgozó nem részesült ebben az elismerésben.
„Kollégáim körében már korábban többen megkapták, viszont ezt az érdemet eddig jellemzően a kivitelezési területen dolgozó mérnökök vagy olyan a szakma első frontjában dolgozó mesterek kapták, akik valamilyen igazán jelentős szakmai tevékenységet végeztek egy adott projektben”
– fogalmazott a díjazott.
Hozzátette: jó érzés azt látni, hogy a díj odaítélésénél fontos szempont a háttértevékenységet végző szakemberek munkája is, hiszen nagy hatásuk van nekik is az építőiparra. Balanyi László kifejtette még: a díj felelősséget is jelent, hogy a későbbiekben is úgy folytassa a munkáját, hogy az méltó legyen az elismerésre. „Az építőipari szakmán belül nagy elismerésnek örvend ez a kitüntetés, így nagyon köszönöm az ÉVOSZ elnökségének, hogy megítélte. Köszönöm a kollégáknak, illetve a családomnak is, akik lehetővé tették, hogy immár 33 éve ezen a területen dolgozhassak.”
Balanyi László visszatekintett a cég múltjára és szakmájának legemlékezetesebb periódusairól is beszámolt. Ilyen időszaknak élte meg a cég alapítását a ’90-es években, amikor ki kellett építeni a társaság működését. Hozzáfűzte, érdekes, kihívásokkal teli volt az uniós csatlakozás időszaka is, hiszen nagyságrendileg ugyanakkor csatlakozott a cég az újHÁZ Centrum építőanyag beszerzési társuláshoz. A 2008-2009-es éveket szintén fontos időszaknak jelölte meg, ugyanis a válság ideje alatt komoly és egy merőben új stratégiát kellett kialakítaniuk.
Amellett, hogy minden évnek megvannak a sajátos kihívásai, mégis az utóbbi 2-3 évet emelte ki a cég történetének egyik legjelentősebb periódusául:
„Jelenleg a leghosszabb távú projektünk a sikeres cégutódlás véghezvitele, ezen dolgozunk nagy erőkkel.”
Kifejtette: a generációváltás kapcsán most próbálják keresni azokat az utakat a cég sikeres fennmaradásához, amelyek megfelelnek a fiatalok igényeinek, elvárásainak és elképzeléseinek. „Mindamellett alapvetően fontos, hogy a Merkbau működőképessége is megmaradjon, mindezt pedig úgy kell elérni, hogy a 10-20 éve itt dolgozó kollégák is érdekeltek legyenek a sikeres generációváltásban.”
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.