Az EBH által kivitelezett öt új nagyszabású próbaterem mindegyike hangszigetelt és klimatizált, valamint jelentős tűzvédelemmel is rendelkezik.
Ezerötszáz négyzetméter területen öt új próbatermet és hat gyakorlóhelyiséget adtak át a budapesti Eiffel Műhelyházban. A beruházás egy év alatt, kétmilliárd forintos állami támogatással, az Opera további egymilliárd forintos hozzájárulásával valósult meg az EBH HUNGARY INVEST Kft. kivitelezésében.
Az Opera multifunkcionális háttérbázisát és játszóhelyét képező Eiffel Műhelyházat a Magyar Államvasutak Kőbányai úton található egykori Északi Járműjavító területén alakították ki: a fejlesztést 2021 októberében adta át a Strabag.
Ehhez kapcsolódva az EBH munkájával a korábban konténeres tárolásra szánt óriáscsarnok területén az alábbi modern termet adták át:
A csaknem tízméteres belmagasságú öt nagy próbaterem terveit a MATA-DÓR Architektúra készítette, a szerkezetkész kivitelezést az EBH Invest végezte. A speciális padlóburkolatokat, akusztikus falburkolatokat, hangelnyelő álmennyezeteket az Opera munkatársai gyártották le, helyezték fel, festették ki. A helyiségeket a magyar opera történetének kiemelkedő alakjairól, Békés Andrásról, Jan Cieplinskiről, Mikó Andrásról, Ferencsik Jánosról és Szinetár Miklósról nevezték el.
Az öt új nagyszabású próbaterem mindegyike hangszigetelt és klimatizált, jelentős tűzvédelemmel is rendelkezik: ilyen koncentrált próbakomplexum a világ legnagyobb és leghíresebb operaintézményeiben sem létezik, megfelelő hely hiányában. A balett- és a zenekari terem álmennyezetébe akusztikai hangelnyelő paneleket helyeztek el.
"Zenekarok, szólisták, balett-társulatok egyaránt világszínvonalú körülmények között próbálhatnak ezentúl az Eiffel Műhelyházban. A nagyszabású beruházásban az Operaház 260 munkatársa is tevékenyen részt vett" - mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára az eseményen.
A Magyar Állami Operaház tavaly ajánlotta fel Jókai utcai Zenekari Centrumát és próbatermét a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek. Ennek a kapacitásnak a pótlására jöttek létre a most átadott próbatermek:
Az Eiffel Műhelyházban büszkeségfalat, emléktáblát is létrehoztak azon több mint 260 munkatárs tiszteletére, akik az elmúlt két évben az épület kivitelezési munkájának, belsőépítészetének befejezésében részt vettek.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.