A Szabadics Ride Company Challenge idén is várja a céges csapatokat.
2022-ben ünnepli 15. jubileumi évfordulóját a MAPEI Tour de Zalakaros kerékpáros fesztivál, melyre szeptember 23-25. között, majd egy idén debütáló, új versenyszámmal október 1-jén kerül sor a Zala megyei fürdővárosban és környékén.
A rendezvényhez 2017-ben a Szabadics Zrt. építőipari vállalat is csatlakozott és vált a szombati nap főtámogatójává, ezzel többnapossá fejlesztve a rendezvényt. Gondozásában az addig egyéni versenyszámokból álló portfólió céges csapatversenyszámmal bővült, a Szabadics Ride Company Challenge számmal.
Az eseményt bejelentő sajtótájékoztatóra július 1-jén került sor Zalakaros legújabb rendezvényterén és látogatóközpontjában, a Karos Korzón. A rendezvényen felszólalt
Az egész hétvégét felölelő szeptemberi versenyhétvégén öt különböző futamban próbálhatják ki magukat a résztvevők:
A MAPEI Tour de Zalakaros idén új terepre evez, 2022. október 1-jén Karoscross néven rendezik meg a feltörekvő kerékpáros szakág hazai szezonnyitó versenyét, az országos cyclo-cross-t.
További újdonság, hogy a leghosszabb táv, azaz az országúti maraton egy újabb ikonikus emelkedővel bővül. A maraton két legismertebb hegye, a gelsei és a börzöncei meredekek mellett 2022-ben egy új “óriás”, a nagyradai Cézár emelkedő is bekerül a pályába, ráadásul nem sokkal a befutó előtt.
Markovich Béla, a MAPEI Kft. ügyvezetője nagyon fontos dolognak tartja, hogy legyen ilyen verseny. „7 éve minden versenyen itt vagyok és részt veszek, látom az egyre növekvő létszámot is. Kellett ennek megvalósulásához a csoda, és a legnagyobb csodát a versenyzők jelentik, akik eljönnek minden évben és fantasztikus versenyeket vívnak.”
Jankovics Ferenc, a MAPEI Tour de Zalakaros főszervezője az egybegyűltekkel megosztotta, 40 éve kerékpározik a környéken, de 15 évvel ezelőtt fogalmazódott meg benne a gondolat, hogy ezt a szép környéket másoknak is látniuk kell, „hozzunk ide bringásokat!” – az egész innen indult. „Az eltelt 15 év azt mutatja, a turizmusban betöltött szerepe, illetve a kerékpározás népszerűsítése okán van létjogosultsága ennek a rendezvénynek. A Tour de Zalakaros mögötti szponzori háttér és a támogatók jelentős száma miatt egyedülállónak mondható ez a verseny.”
Kovács Tamás, a Szabadics Zrt. elnöke visszaemlékezett, 2017-ben rendezték meg az első csapatversenyt, immár a 6. eseményt szervezik, és ebben a Covid sem okozott nagyobb törést.
„Az én országúti kerékpározásom és a Szabadics Ride története teljesen összenőtt, hiszen egy időben indultak. Az biztos, hogy a Ride egyre jobb lett, és én is igyekszem egyre jobb lenni. Minden egyes verseny után gyakorlatilag másnap elkezdünk gondolkodni a szervezőkkel, hogy mit lehetne a következő alkalommal másként vagy jobban csinálni. Ebben nagyon nagy előrelépések történnek, melynek egyik jelentős része, hogy elkészült a városközpontban a Karos Korzó, amelyben kivitelezőként részt tudtunk venni. Idén is grandiózus célokat tűztünk ki: bízunk abban, hogy legalább 60 csapat részt vesz ezen a rendezvényen, ebből mi is legalább 4 csapattal szeretnénk indulni a Szabadics Zrt. színeiben” – tette hozzá.
A beszédek után szponzori tekerés vette kezdetét a Kis-Balaton körül, majd a 10 kilométeres táv teljesítése után jól megérdemelt ebéd várta a sportolókat.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.