A Szabadics Ride Company Challenge idén is várja a céges csapatokat.
2022-ben ünnepli 15. jubileumi évfordulóját a MAPEI Tour de Zalakaros kerékpáros fesztivál, melyre szeptember 23-25. között, majd egy idén debütáló, új versenyszámmal október 1-jén kerül sor a Zala megyei fürdővárosban és környékén.
A rendezvényhez 2017-ben a Szabadics Zrt. építőipari vállalat is csatlakozott és vált a szombati nap főtámogatójává, ezzel többnapossá fejlesztve a rendezvényt. Gondozásában az addig egyéni versenyszámokból álló portfólió céges csapatversenyszámmal bővült, a Szabadics Ride Company Challenge számmal.
Az eseményt bejelentő sajtótájékoztatóra július 1-jén került sor Zalakaros legújabb rendezvényterén és látogatóközpontjában, a Karos Korzón. A rendezvényen felszólalt
Az egész hétvégét felölelő szeptemberi versenyhétvégén öt különböző futamban próbálhatják ki magukat a résztvevők:
A MAPEI Tour de Zalakaros idén új terepre evez, 2022. október 1-jén Karoscross néven rendezik meg a feltörekvő kerékpáros szakág hazai szezonnyitó versenyét, az országos cyclo-cross-t.
További újdonság, hogy a leghosszabb táv, azaz az országúti maraton egy újabb ikonikus emelkedővel bővül. A maraton két legismertebb hegye, a gelsei és a börzöncei meredekek mellett 2022-ben egy új “óriás”, a nagyradai Cézár emelkedő is bekerül a pályába, ráadásul nem sokkal a befutó előtt.
Markovich Béla, a MAPEI Kft. ügyvezetője nagyon fontos dolognak tartja, hogy legyen ilyen verseny. „7 éve minden versenyen itt vagyok és részt veszek, látom az egyre növekvő létszámot is. Kellett ennek megvalósulásához a csoda, és a legnagyobb csodát a versenyzők jelentik, akik eljönnek minden évben és fantasztikus versenyeket vívnak.”
Jankovics Ferenc, a MAPEI Tour de Zalakaros főszervezője az egybegyűltekkel megosztotta, 40 éve kerékpározik a környéken, de 15 évvel ezelőtt fogalmazódott meg benne a gondolat, hogy ezt a szép környéket másoknak is látniuk kell, „hozzunk ide bringásokat!” – az egész innen indult. „Az eltelt 15 év azt mutatja, a turizmusban betöltött szerepe, illetve a kerékpározás népszerűsítése okán van létjogosultsága ennek a rendezvénynek. A Tour de Zalakaros mögötti szponzori háttér és a támogatók jelentős száma miatt egyedülállónak mondható ez a verseny.”
Kovács Tamás, a Szabadics Zrt. elnöke visszaemlékezett, 2017-ben rendezték meg az első csapatversenyt, immár a 6. eseményt szervezik, és ebben a Covid sem okozott nagyobb törést.
„Az én országúti kerékpározásom és a Szabadics Ride története teljesen összenőtt, hiszen egy időben indultak. Az biztos, hogy a Ride egyre jobb lett, és én is igyekszem egyre jobb lenni. Minden egyes verseny után gyakorlatilag másnap elkezdünk gondolkodni a szervezőkkel, hogy mit lehetne a következő alkalommal másként vagy jobban csinálni. Ebben nagyon nagy előrelépések történnek, melynek egyik jelentős része, hogy elkészült a városközpontban a Karos Korzó, amelyben kivitelezőként részt tudtunk venni. Idén is grandiózus célokat tűztünk ki: bízunk abban, hogy legalább 60 csapat részt vesz ezen a rendezvényen, ebből mi is legalább 4 csapattal szeretnénk indulni a Szabadics Zrt. színeiben” – tette hozzá.
A beszédek után szponzori tekerés vette kezdetét a Kis-Balaton körül, majd a 10 kilométeres táv teljesítése után jól megérdemelt ebéd várta a sportolókat.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.