Növelt zöldterületek, összefüggő kerékpáros infrastruktúra - kiírták a pályázatot a pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére.
A pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére, építési engedélyezési és kivitelezési terveinek elkészítésre, valamint az engedélyezési eljárások lefolytatására, minden szükséges engedély megszerzésére keresik a jelentkezőket. A BKK Budapesti Közlekedési Központ pályázata szerint a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása is a feladata.
Az érintett szakaszokon a tervezőnek a közúti infrastruktúra és közterületek megújítása is a feladatát képezi.
A pesti fonódó villamoshálózat tervezésének célja, hogy a jelenleg rendkívül széttagolt pesti villamoshálózatot egységes rendszerbe foglalja és lehetővé tegye minél többféle hálózat kialakítását. Ennek érdekében az észak-déli tengelyen biztosítanak majd átjárható villamoshálózatot.
A feladat eredményeképp a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között új villamospálya épülhet mintegy 2,2 kilométer hosszban, a szükséges kapcsolódó villamos- és trolibusz-infrastruktúrával, amely lehetővé teszi, hogy az itt végállomásozó járatok összekötésével átlós, közvetlen kapcsolatot biztosító járatcsalád jöjjön létre Dél-Buda és Észak-pest térsége között.
A villamos építéséhez kapcsolódóan a Nyugati téren a felüljáró elbontásra kerül, így az ezzel kapcsolatos bontási munkák megtervezése is feladat. A beruházás során az érintett közterületek megújítása, zöldítése is feladat, törekedve a nagyvárosias, urbanisztikailag esztétikus, fenntartható kialakításra.
A projekt tervezése során biztonságos, összefüggő kerékpáros infrastruktúrát szükséges kialakítani, továbbá a zöldfelületek arányát is növelni kell, ahol a közművek elhelyezkedése megengedi.
Több milliárd forint értékben sportpályák, zöldfelületek és közösségi terek újultak meg.
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.