2024.09.10, Kedd
Kiírták a pesti fonódó II. előkészítésének tenderét - Indulhat a Nyugati felüljárójának bontásának, a Nyugati aluljáró felújításának tervezése

Kiírták a pesti fonódó II. előkészítésének tenderét - Indulhat a Nyugati felüljárójának bontásának, a Nyugati aluljáró felújításának tervezése

magyarepítok.hu, TED

2024.08.09. 11:53 - Móré Levente

Növelt zöldterületek, összefüggő kerékpáros infrastruktúra - kiírták a pályázatot a pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére.

Hirdetés

A pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére, építési engedélyezési és kivitelezési terveinek elkészítésre, valamint az engedélyezési eljárások lefolytatására, minden szükséges engedély megszerzésére keresik a jelentkezőket. A BKK Budapesti Közlekedési Központ pályázata szerint a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása is a feladata.

Az érintett szakaszokon a tervezőnek a közúti infrastruktúra és közterületek megújítása is a feladatát képezi.

 

 

Két kilométernyi villamospálya épül

A pesti fonódó villamoshálózat tervezésének célja, hogy a jelenleg rendkívül széttagolt pesti villamoshálózatot egységes rendszerbe foglalja és lehetővé tegye minél többféle hálózat kialakítását. Ennek érdekében az észak-déli tengelyen biztosítanak majd átjárható villamoshálózatot.

A feladat eredményeképp a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között új villamospálya épülhet mintegy 2,2 kilométer hosszban, a szükséges kapcsolódó villamos- és trolibusz-infrastruktúrával, amely lehetővé teszi, hogy az itt végállomásozó járatok összekötésével átlós, közvetlen kapcsolatot biztosító járatcsalád jöjjön létre Dél-Buda és Észak-pest térsége között.

A villamos építéséhez kapcsolódóan a Nyugati téren a felüljáró elbontásra kerül, így az ezzel kapcsolatos bontási munkák megtervezése is feladat. A beruházás során az érintett közterületek megújítása, zöldítése is feladat, törekedve a nagyvárosias, urbanisztikailag esztétikus, fenntartható kialakításra.

A projekt tervezése során biztonságos, összefüggő kerékpáros infrastruktúrát szükséges kialakítani, továbbá a zöldfelületek arányát is növelni kell, ahol a közművek elhelyezkedése megengedi.

Aktuálisfonódó villamosvillamoshálózat fejlesztésNyugati pályaudvarBudapestinfrastruktúraBKKpesti fonódó

Hírlevél

Hirdetés