A most induló fázisban az új oszlopok alapozása és az ehhez tartozó ideiglenes forgalomtechnika kiépítése zajlik.
Befejeződtek a szegélykorrekcióhoz és az oszloptelepítéshez kapcsolódó előkészítő munkák, valamint a Kós Károly sétány felüljáróin végzett anyagvizsgálat az úgynevezett állatkerti deltában zajló trolibuszhálózati fejlesztésben – adta hírül a beruházó Budapesti Közlekedési Központ.
A XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban ezzel elkezdődhet a következő ütem: ennek során az új oszlopok alapozása és az ehhez tartozó ideiglenes forgalomtechnika kiépítése zajlik, miközben valamennyi járda és közúti sáv járható marad.
Ahogy arról korábban részletesen is beszámoltunk, a projektben a BKK
Mindezek mellett olyan irányt és magasságot határozott meg a trolihálózat nyomvonalának a kialakításakor, amely csak kismértékben érinti a meglévő fákat, és a szükséges munkák nem károsítják a zöldfelületet.
A kivitelezés később szükségszerűen ideiglenes forgalmi változásokkal – csúcsidőben sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással vagy lezárással – jár, és a munkák során lesznek olyan rövid időszakok, amikor a 74-es trolibusz terelve közlekedik. A közösségi közlekedési változásokról és a módosított útvonal részleteiről a BKK részletesen tájékoztat majd.
A fejlesztés céljára is kitérve leírják: a felsővezeték-hálózat fejlesztésével a BKK biztosítja, hogy a mai hálózaton nagyobb megbízhatósággal közlekedjenek a trolibuszok, illetve az önjáró képességüket azokon a területeken hasznosítsák, ahol nincs felsővezeték.
Mintegy két hónap alatt 14 kilométeren teljesen lecserélték a síneket, a maradék szakaszt felújították. A vonatok 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak.
Szeptember 20-ig egy minden vágányt érintő felújítás zajlik a fővárosi Keleti pályaudvaron. Másfél hete kezdődött a munka, pénteken pedig sajtóbejáráson ismerhettük meg ennek részleteit.