A beruházás nem csak Zugló közlekedésére lehet jelentős hatással; a munkák jövő hétfőn indulnak.
A fővárosi trolibuszhálózat-fejlesztéshez kapcsolódva jelentős felsővezeték-építési és -felújítási munkák valósulnak meg a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban, amelyet állatkerti deltának is neveznek. A BKK közleménye szerint az M3-as bevezető és a Városliget találkozásánál fekvő csomópontban új felsővezeték-szakaszok épülnek, a már meglévők korszerűsítése mellett.
A BKK előfinanszírozásában, uniós forrásból megvalósuló hálózatbővítésre és a kapcsolódó korszerűsítési munkákra csaknem hét hónap áll rendelkezésre, az előkészítő munkák január 13-án, hétfőn kezdődnek. Utóbbiak során többek között a szegélykorrekcióhoz és az oszloptelepítéshez kapcsolódó feladatokat, valamint a Kós Károly sétány felüljáróin esedékes anyagvizsgálatot végzik el.
A BKK részletesen is kifejti, mi minden valósul meg az állatkerti delta fejlesztésében, eszerint a kivitelező
A közlemény a fejlesztés hasznára is kitér. Eszerint a megvalósuló közvilágítási, szegély- és forgalomtechnikai korrekciók komplexen segíthetik az arra közlekedőket. A beruházás nem csak a XIV. kerület közlekedésére lehet jelentős hatással: lehetőséget ad ugyanis arra is, hogy a BKK később továbbfejlessze és -bővítse a trolibuszhálózatot. Az esetleges változásokról a BKK kerületi és társadalmi egyeztetést is indít majd.
Mindezek mellett a felsővezeték-hálózat fejlesztésével a BKK biztosítja, hogy a mai hálózaton nagyobb megbízhatósággal közlekedjenek a trolibuszok, valamint az önjáró képességüket olyan területeken hasznosítsák, ahol nincs felsővezeték.
A kivitelezés később szükségszerűen ideiglenes forgalmi változásokkal – csúcsidőben sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással vagy lezárással. A munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor a 74-es trolibusz terelve közlekedik. A beruházás előrehaladásáról és a változások pontos részleteiről a BKK folyamatosan tájékoztat.
Zárásként a közleményben a távlati fejlesztési tervekre is kitér a BKK. Mint írják, a meglévő hálózat bővítése mellett – megfelelő pénzügyi forrás rendelkezésre állása esetén – több új trolivonalat is kialakítana. A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolihálózat teljes hossza
Az összegzés szerint
Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta. A BKK megteremtette a lehetőségét annak, hogy ha rendelkezésre állnak a szükséges források, korszerű, környezetbarát, alacsonypadlós trolibuszok érkezzenek a fővárosba - zárul a közlemény.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.
Három, légkondicionált liftet épül, amellyel a vonattal utazók akadálymentesen elérhetik a gyalogos felüljárótól a tatabányai állomás peronjait és a parkolót.