2024.04.23, Kedd
Átadták a 35 milliárdos beruházással megújult békéscsabai állomást

Átadták a 35 milliárdos beruházással megújult békéscsabai állomást

mti, magyarepitok.hu

2016.06.09. 18:21 - Hegedűs Gergely

Az újbarokk vasútállomást korhű állapotba restaurálták, kétvágányos kapcsolat született Békéscsaba és a főváros között, 40 perccel csökkentve a menetidőt.

Hirdetés

Csütörtökön befejeződött a békéscsabai vasútállomás teljes megújítását szolgáló hároméves beruházás.

A csütörtökön lezárult, 35 milliárd forintból megvalósuló projekt egyik részeként

  • az újbarokk stílusú állomásépületet korhű állapotba reastaurálták,
  • emellett átépült az állomáshoz kapcsolódó 25 km-nyi vasúti pálya és a felsővezetéki rendszer, valamint a térvilágítás.
  • Korszerű, utasbarát állomást alakítottak ki magasperonnal, peronaluljáróval és akadálymentes liftekkel.
  • A projektben megújult az állomás előtti tér is, itt P+R (park and ride), illetve B+R (bike and ride) parkolókat, valamint szökőkutat létesítettek, parkosítást végeztek.

A fejlesztés a közúti közlekedést is érintette: átalakítottak négy szintbeli útkereszteződést, kiépítettek egy új közúti aluljárót, három kerethidat, egy peronaluljárót és egy körforgalmat. Összesen 6 kilométernyi utat építettek. Az Orosházi úti felüljáró helyett kétszer két sávos, 360 méteres híd épült.

Ezzel párhuzamosan megújult a Szolnok–Lőkösháza vasútvonal Gyoma és Békéscsaba közti szakasza is, a rekonstrukció befejezése után 160 kilométer per órás sebességgel haladhatnak a vonatok a szóban forgó pályán. 

A hivatalos átadáson Tasó László, az NFM államtitkára úgy fogalmazott, a fejlesztéssel kétvágányos kapcsolatot teremtettek Békéscsaba és Budapest között, a beruházás lényege a vasúti közlekedés versenyképessé tétele volt. Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. műszaki igazgatója hozzátette, a beruházás révén 40 perccel csökken az utazási idő a békési megyeszékhely és a főváros között. Az igazgató azt is jelezte, a vonal korszerűsítését folytatják Lőkösháza irányában is, a Békéscsaba-Szeged-vonalat pedig villamosítják.

A kivitelezés 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósult meg, a munkálatokat a Csaba 2013 konzorcium végezte el a Strabag, a Közgép és a Swietelsky részvételével.

Galéria

Mi épül?vasútfejlesztésBékéscsabaStrabagSwietelsky Vasúttechnika Kft.Közgép Zrt.

Hírlevél

Hirdetés