Az újbarokk vasútállomást korhű állapotba restaurálták, kétvágányos kapcsolat született Békéscsaba és a főváros között, 40 perccel csökkentve a menetidőt.
Csütörtökön befejeződött a békéscsabai vasútállomás teljes megújítását szolgáló hároméves beruházás.
A csütörtökön lezárult, 35 milliárd forintból megvalósuló projekt egyik részeként
A fejlesztés a közúti közlekedést is érintette: átalakítottak négy szintbeli útkereszteződést, kiépítettek egy új közúti aluljárót, három kerethidat, egy peronaluljárót és egy körforgalmat. Összesen 6 kilométernyi utat építettek. Az Orosházi úti felüljáró helyett kétszer két sávos, 360 méteres híd épült.
Ezzel párhuzamosan megújult a Szolnok–Lőkösháza vasútvonal Gyoma és Békéscsaba közti szakasza is, a rekonstrukció befejezése után 160 kilométer per órás sebességgel haladhatnak a vonatok a szóban forgó pályán.
A hivatalos átadáson Tasó László, az NFM államtitkára úgy fogalmazott, a fejlesztéssel kétvágányos kapcsolatot teremtettek Békéscsaba és Budapest között, a beruházás lényege a vasúti közlekedés versenyképessé tétele volt. Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. műszaki igazgatója hozzátette, a beruházás révén 40 perccel csökken az utazási idő a békési megyeszékhely és a főváros között. Az igazgató azt is jelezte, a vonal korszerűsítését folytatják Lőkösháza irányában is, a Békéscsaba-Szeged-vonalat pedig villamosítják.
A kivitelezés 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósult meg, a munkálatokat a Csaba 2013 konzorcium végezte el a Strabag, a Közgép és a Swietelsky részvételével.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.