Az M0-s hiányzó szakaszához jelentős mennyiségű alagútra lesz szükség. A betonból készülő nyugati útvonal komoly terheket vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza. A nif.hu adatai szerint a körgyűrű még hiányzó, nyugati szakasza 18 km-es lesz, és nyomvonalváltozattól függően 5,5-9,8 km-nyi alagúttal szeli majd át a Budai-hegység hegyeit. A projektben résztvevő tervezőként az Unitef’83 Zrt.-t jelölték meg, a beruházást uniós és hazai források fedezik majd.
A kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél. Az északi végpontja a szintén még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint 7 km-es lesz.
A magyarepitok.hu által kedden közölt kormányhatározatban az M0-s mindkét hiányzó szakasza szerepelt a nevesített projektek között, vagyis legkésőbb 2022-ig a körgyűrű északi és a nyugati szakaszának is meg kell épülnie.
A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat-kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidülne (ennyivel lenne rövidebb a főváros észak felől történő elkerülése), másrészt a beruházás jelentős forgalmi terhet venne le a körgyűrű déli szakaszáról.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.