A MEKH-ben külön csoport foglalkozik a decemberben beérkezett, kétezernél is több beadvány vizsgálatával.
A kötelező átvételi rendszer (KÁT) a megújuló energiaforrásból, például napenergiából történő villamosenergia-termelés ösztönzésének egyik eszköze. Az ilyen típusú támogatás iránti kérelmeket tavaly december 31-ig lehetett benyújtani a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH). A rendszerhez csatlakozó termelők az előállított villamos energiát a piaci árnál magasabb, jogszabályban meghatározott áron értékesíthetik. A MEKH a kötelező átvétel alá eső villamos energia mennyiségéről és az átvétel időtartamáról hoz határozatot.
A MEKH pénteki tájékoztatása szerint míg 2015-ben összesen 65 kötelező átvételi kérelmet bíráltak el, addig 2016 decemberében több mint 2000 kérelem érkezett a hivatalhoz, ezek jelentős része 0,5 megawattosnál kisebb napelemes erőművekre vonatkozik. A kérelmek nagy száma miatt a hivatalban külön munkacsoport foglalkozik a beadványok vizsgálatával, hogy a kérelmezők minél előbb megkezdhessék a beruházások finanszírozásának és kivitelezésének további fázisait.
A naperőműveknél Magyarországon átlagosan évi 1050-1200 óra üzemidővel lehet számolni, ami egy 0,5 megawattos naperőmű esetén 525-600 megawattóra (MWh) éves előállított villamos energiát jelent. Ez körülbelül 250 háztartás éves villamosenergia-felhasználását fedezi.
A KÁT keretében a naperőművek összesen 10,5 gigawattóra (GWh) mennyiségű villamos energiát értékesítettek 2015-ben, ami 54,5 százalékos növekedés az előző évhez képest. A napelem-üzemeltetőknek 340 millió forintot fizettek ki 2015-ben, amiből a kötelező átvételi ár és a piaci átlagár közötti különbségből eredő KÁT-támogatás 210 millió forint volt.
A 2019-ben 35 milliárdos árbevételig jutott vállalat több mint 200 embernek ad munkát, az alvállalkozókkal együtt pedig több mint 800 munkavállalónak teremt lehetőséget.
Az energetikai felújítás hét szinten, 8600 négyzetméteren valósult meg a Nagy Imre téri épületben a Szabadics Zrt. munkájával.
Ezúttal az észak-erdélyi A3-as és a dél-erdélyi A1-es pályát összekötő A10-es projektje haladt előre egy lépést.