Energiafelhasználást optimalizáló rendszert fejlesztett ki nagyfogyasztók részére a magyar Opticon Telekommunikációs Hálózati Szolgáltató Kft., amelyhez mintegy 350 millió forint uniós támogatást kapott - közölte a cég az MTI-vel.
A társaság tájékoztatása szerint a Smart Metering Network technológia például egy egyetem - amely szemináriumi és előadótermeket, valamint laboratóriumot egyaránt üzemeltet - számára mutatja, hol, mekkora a fogyasztás, mikor érdemes egy tanórát a nagy- vagy a kiselőadóban meghirdetni. Ezzel egy több fogyasztási ponttal rendelkező intézmény energiafelhasználása testre szabható.
A szeptember 30-án befejezett projekt eredményeként megvalósult rendszert elsősorban Magyarországon, nagyfogyasztók - intézmények, termelő vállalatok - részére értékesíti majd a cég, az ebből származó árbevétel-növekedés a fenntartási időszak első két teljes gazdálkodási évében elérheti a 3 százalékot - nyilatkozta a társaság az MTI kérdésére.
Az Opticon beszámolt arról is, hogy jelenleg a kecskeméti kórházban, a kecskeméti önkormányzat egyik épületében és a nyugdíjfolyósító épületében már tesztjelleggel működik a rendszer. A rendszer alkalmazása energiamegtakarítást eredményezhet, de erről konkrét adatokkal egyelőre nem tudott szolgálni a vállalat.
Sikeres magyar terjeszkedés esetén közép-európai nagyfogyasztókat is megcéloz a társaság, mivel a kidolgozott rendszer és alkalmazási módszertan a hagyományos energiafogyasztás-mérési technológiáktól és eszközöktől független megoldás és európai szabványkörnyezetben minimális testre szabással bárhol felhasználható, értékesíthető.
Az immár több mint 70 éves múltra visszatekintő cégcsoporthoz tartozó A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót a Lánchíd közbeszerzésének zárása után kérdeztük.
A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.
Olyan értékek miatt találtak egymásra a Bayer Constructtal, melyeknek köszönhetően a hazai piacon egyedülálló tervező vállalatot építettek fel. A LIMA Design központi szerepet szán a szárnyaló fiataloknak, és a tulajdonosa minden munkavállalót üzlettársának tekint. Madosfalvi Zoltánnal beszélgetve azt is megtudtuk, két ember hogyan tudott a semmiből indulva 20 év alatt olyan 110 fős építőipari céget építeni, mely a nemzetközi piacon is megállja a helyét.