Az EU 176 milliárd forintot utalt át a három éve húzódó aszfaltügy zárásakor. A Miniszterelnökség közlése szerint hazánk nem esett el uniós forrástól.
A Miniszterelnökség közleményben tudatta, hogy az október 24-i értéknap szerint 176,5 milliárd forint érkezett Magyarországra az Európai Uniótól. "Ezzel az aszfaltügyi vita lezárásra került, hazánk nem esett el uniós forrástól" – áll a tájékoztatóban.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter múlt keddi sajtótájékoztatóján jelezte, hogy szerdán Brüsszelbe utazik, egyebek mellett azzal a reménnyel, hogy pont kerül három éve húzódó aszfaltügy végére, és a várt 120-150 milliárd forint bírság helyett 45-50 milliárd forinttal megúszhatja az ország. Ráadásul utóbbi összeg később felhasználható lesz. „Ez egy hároméves kellemetlen ügy lerendezését jelentheti” – értékelt a politikus.
A portfolio.hu a Bruxinfóra hivatkozva azt írja, a korrekcióval érintett (vagyis a bírságként számon tartott, de utólag felhasználható) tétel 160 millió euró vagyis mintegy 49 milliárd forint lesz, ennek lekötésére más útépítések számláit küldi majd ki Magyarország.
Az Európai Bizottság azt kifogásolta, hogy a brüsszeli forrásokból is készülő útépítési beruházások kivitelezésére csak olyan építőipari cégek pályázhattak, amelyeknek az adott útszakasz ötven kilométeres körzetében, vagy az adott megyében aszfaltkeverő gyáregységük van. Magyarország ezzel az Európai Bizottság álláspontja szerint megsértette az uniós versenyjogi előírásokat, hiszen kizárta az unió más területein működő, mobil aszfaltkeverő egységgel bíró cégeket.
A gyorsforgalmi úton a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav is dolgozik.
Útépítés Akadémia néven hozott létre weboldalt a HE-DO. Az építőipari szakmában hiánypótló honlap cikkei elsősorban az útépítés iránt érdeklődőkhöz és a pályaválasztás előtt állókhoz szólnak, de laikusoknak is praktikus tanácsokat adnak a betonozással vagy az aszfaltozással kapcsolatban. A szakmai tartalmat a sok évtizedes tapasztalattal rendelkező Ürmössy Ákos, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád Megyei Igazgatóságának 2020-ban nyugdíjba vonult vezetője jegyzi.
A beruházás része az 1926-ban épült Kurca-híd felújítása is, mely a szentesiek régi tervei között szerepelt.