A magyar magasépítés meghatározó cége nemrég nyert el 4,5 milliárd forintos munkát a Nemak győri hengerfejöntödéjénél.
A West Hungária Bau ügyvezető-tulajdonosával, Paár Attilával készített interjút az epiteszforum.hu. A cikkből kiderül, az 1997-ben alapított cég vezetője az édesapja asztalosműhelyében szerette meg az alkotó munkát, előbb műalkotóként is próbálkozott, de a szakközépiskolában végleg az építőipar mellett döntött. Az általa irányított társaságnál szerinte 2006 jelentette az áttörést, amikor már a nagyobb generálkivitelezési munkákban is részt vettek, majd 2012-re a 10 milliárdot meghaladó éves bevételünk volt.
Paár Attila hangsúlyozta, sok a visszatérő nemzetközi megrendelőjük, mint például a michigani központú, turbófeltöltőket gyártó BorgWarner, vagy a mexikói Nemak győri hengerfejöntödéje, akiknél most nyertek el egy 4,5 milliárdos munkát. Ez már az ötödik üteme lesz a 2011 óta tartó együttműködésüknek. „Mostanra a magyar magasépítésében meghatározó szereplők lettünk, az idei évben a 30 milliárd forintos határt is elérjük árbevételben a West Hungária Bau Kft-vel” – fogalmazott az ügyvezető, aki azt is elmondta, jelenleg 40 munkájuk fut egyszerre.
Ahogy arról pénteken beszámoltunk, a Westbau a napokban egy másik jelentős projektet is elnyert: a budai várban nettó 6,6 milliárd forintos munkával építheti újjá az egykori királyi lovardát, a főőrségi épületet és a Stöckl lépcsőt.
Lányi András interjúját teljes terjedelmében itt lehet elolvasni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.