2024.04.23, Kedd
Növekvő cégalapítási kedv és csökkenő kintlevőségek az építőiparban

Növekvő cégalapítási kedv és csökkenő kintlevőségek az építőiparban

Opten

2016.08.02. 11:32 - Hegedűs Gergely

Mintegy 30 százalékkal nőtt tavalyhoz képest az újonnan alapított cégek száma.

Hirdetés

Az Opten kimutatása szerint a tavalyi csúcsok után idén az első félévben csökkenést mutat a megszűnő vállalkozások száma az építőiparban. Az első félévben összesen 2950 társaság szűnt meg az ágazatban, ami 13 százalékkal elmarad a tavalyi első féléves értéktől.

A céginformációs szolgáltató közleményéből az is kiderül, az építőiparban jelenleg nagyjából minden 9-dik cég szűnik meg 1 éven belül. „A szektorban kétségtelenül megindult egyfajta tisztulás és átrendeződés, azonban a felszámolási arány tekintetében az építőipar még mindig az egyik legveszélyeztetettebb ágazat” – fogalmazott Pertics Richárd, céginformációs igazgató. Hozzátette, az ágazati felszámolási arány közel 1,5-szerese az átlagnak.

 

Jelentősen nőtt az iparágba belépő cégek száma

Az ágazatban ugyanakkor egy pozitív várakozás is megfigyelhető, hiszen az újonnan alapított cégek száma, közel 30%-kal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztrált értéket. Pertics Richárd elmondta, a cégalapítások és megszűnések kedvező trendje ellenére még mindig csökken az ágazatban tevékenykedő cégek száma. „Egyfajta lassú tisztulásról beszélhetünk” – vélekedett az igazgató.

 

Tavaly növekvő árbevétellel sem lettek nyereségesebbek

Az építőipari cégek összesített 2015-ös árbevétele kismértékű növekedést mutat az előző évihez képest, ugyanakkor összesített nyereségük 13%-kal marad el a 2014-es évitől.

További változás, hogy a cégek kintlevősége 2013-as év adataihoz képes csaknem a felére, míg a 2014-es adatokhoz képest is mintegy 22%-kal csökkent. „A cégek kintlévőségeinek ilyen mértékű csökkenéséhez jelentős mértékben járulhatott hozzá a fizetési határidők rövidülése illetve az elektronikus építési naplók bevezetése is” - teszi hozzá az Opten igazgatója.

Iparági híreképítőiparpiackutatás

Hírlevél

Hirdetés