A ZÁÉV már a beltéri munkákat végzi az oktatási épületen, mely intelligens árnyékolórendszerrel, környezetbarát fűtéssel és napelemekkel épül meg.
Helyszínbejárást tartottak a kecskeméti egyetem épülő campusán – derült ki a helyi Gong Rádió tudósításából. A Neumann János Egyetem új központja öt épülettel jön létre, a projekt első ütemében a ZÁÉV Építőipari Zrt. az oktatási épületet kivitelezi.
A riportból számos részlet derült ki a 242 helyiséggel létrejövő oktatási épületről, mely a Kecskeméti Duális Oktatás Zrt. (Kedo) beruházásában születik meg. A tanszéki részében több mint 70 iroda található majd, emellett lesz egy oktatási része, ahol tantermek, szemináriumi helyiségek és előadók kapnak majd helyet.
Az objektum érdekessége a 13 méter magas, tőzsdetojás elnevezésű oktatóterem lesz, amelyet a nagy aulatérbe fognak felfüggeszteni. A tojás alakú acélszerkezet mindennel együtt 88 tonnát fog nyomni. Három méterrel az aulaszint felett lesz az alja, tehát el lehet majd sétálni alatta. A tojásban két oktatótermet alakítanak ki. Lesz egy úgynevezett tőzsdeterem, ahol 24 hallgató tud majd egyidejűleg tőzsdei folyamatokat imitálva tanulni, az alsó szinten pedig egy kisebb tabletterem lesz.
Ahogy azt korábban is jeleztük, az épület már szerkezetkész, ősszel és télen többek közt az alábbi munkák zajlanak az építkezésen:
Az intelligens árnyékolórendszer a napsugárzástól, az időjárási körülményektől és a bent tartózkodók létszámától függően nyitja és zárja majd a lamellákat, segítve ezzel az épület hűtését és az energiaigény csökkentését. Fűtésként megújuló energiát használnak majd napelemek és napkollektorok formájában. Az oktatási épületre napelemek kerülnek fel.
A riportban a beruházó Kedo Zrt. projektmenedzsere, Tarnóy Anna az alábbi adatokkal érzékeltette az építkezés méreteit:
A tervezett átadási határidő jövő év június 15-e. "Az új komplexummal az építtető célja, hogy a régióban továbbtanulni szándékozóknak olyan színvonalú helyet biztosítson, ami felveszi a versenyt akár a fővárosi intézményekkel is" - derült ki a projektmenedzser szavaiból.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.