A Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara és a Magyar Cement-, Beton- és Mészipari Szövetség (CeMBeton) együttműködésében felsőfokú, gyakorlati tudásanyagra épülő szakemberképzés indul.
Az együttműködés első lépéseként november 29-én ünnepélyes megállapodást írt alá a CeMBeton és a PTE a felsőfokú szakember-, szakmérnök képzés és a kutatás-fejlesztés támogatására. Az új fejlesztésű építő- és alapanyagok felhasználásának, beépítési módjainak megismertetésében, a hagyományos és innovatív technológiák bemutatásában, a környezetvédelmi és jogi környezettel kapcsolatos tudnivalók átadásában a szövetség tagvállalatai működnek közre.
„Az építőmérnök képzéshez kapcsolódó kutatási területek – mint a roncsolásmentes anyag- és szerkezetvizsgálatok vagy az épületdiagnosztika – országosan is kiemelkedő laborháttérrel és módszertannal szolgálják ipari partnereinket és a képzést. A modern kivitelezési módszerek megismerése elengedhetetlen az alapszakokon, és új minőségi feladatot jelent a már végzett, gyakorlott szakemberek oktatásában is. A kiegészítő képzés keretében az építőipari szakértők emelik mérnökhallgatóink oktatásának színvonalát” – emelte ki dr. Bachmann Bálint, a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karának dékánja.
„Nem titkolt célunk, hogy a fiatal mérnökhallgatókkal megismertessük a világon második leggyakrabban használt anyagban, a betonban rejlő potenciált" – mondta Szarkándi János, a Magyar Cement-, Beton- és Mészipari Szövetség elnöke.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.