A megrepedt vagy törött padozatok rendbetételével ágazati szinten évente 3-4 milliárd forint költséget lehetne megtakarítani az MLSZKSZ szerint.
Magyarországon a 3,8 millió négyzetméter ipari- és egyéb logisztikai létesítmények mintegy felénél problémát jelent, hogy a tervezésénél, kivitelezésénél nem fordítottak kellő figyelmet a padozatok megfelelő minőségére - közölte a Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) felmérése alapján.
A felmérés szerint a probléma oka, hogy a létesítmények nagy többségénél a tervezéskor nem foglalkoztak a beépített ipari padlók életciklus költségeivel, a kivitelezés sokszor gyenge minőségű, és ezért a gyorsan hibásodó padozatokon 3-5 éven belül jelentős javítást kellene elvégezni. A szakmai szövetség arra hívja fel a figyelmet, hogy a megrepedt, széttört padozatok rendbetételével, a megfelelő technológia kiválasztásával ágazati szinten évente 3-4 milliárd forint költséget lehetne megtakarítani.
Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke a közleményben kiemelte: ha a beruházási terv készítésekor figyelembe veszik az üzemeltetési szempontokat, jobban odafigyelnek a kivitelezés minőségére, akkor a jó padozatra jelentősebb összeget legkorábban 10-15 év múlva kell költeni.
A 2002-ben alapított szövetség a logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, 70 tagja a magyar logisztikai szolgáltató központok mintegy 90 százalékát fogja össze, és lefedi a komplett szolgáltatási láncot.
A számos helyi szervezetet mozgósító eseményen közel 1,5 millió forint gyűlt össze Ádi gyógyulására.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.