A Market által kivitelezett gumiabroncsgyárat egy hónap múlva adják át, pár héttel később beindul a termelés.
Április 7-én adják át az indiai Apollo Tyres gyöngyöshalászi üzemét. A hírt Neeraj Kanwar, a cég alelnöke jelentette be a Genfi Nemzetközi Autókiállítás sajtónapján.
A Market Építő Zrt. által kivitelezett 500 millió eurós (mintegy 155 milliárd forintos) beruházásban személyautó-abroncsokat, valamint teherautó- és buszabroncsokat előállító gyár épült, mely európai és nyugat-ázsiai piacokra termel majd. Az alelnök szavaiból kiderült, a gyártósorok tesztüzeme már elkezdődött: a gyártás minőségét ellenőrzik, és a robotokat finomhangolják.
Neeraj Kanwar keddi bejelentése szerint az első, eladásra szánt gumiabroncsok az áprilisi átadó után pár héttel készülhetnek el.
Az elsőként kivitelezett ütem eredményeként napi 16 ezer darab személyautó és 2 ezer teherautó abroncs készül majd a gyárban a Market építő honlapja szerint. Ehhez csarnokok, gépészeti és technológiai épületek jöttek létre.
A technológiai építményeken kívül az alkalmazottakat kiszolgáló parkolót (az első ütemben 433 hellyel, ami szükség szerint bővíthető), irodai és szociális épületeket, portaépületeket, elkülönített raktárt és műhely épületeket emelt a magyar tulajdonban lévő vállalat. Emellett tüzivíz és esővíz tározó, továbbá egyéb gépészeti és technológiai melléképítmények épültek.
Idén a zöldmezős beruházással elkészült gyárban 2 millió abroncs gyártását tervezik.
A termelés felfutása után következhet a további bővítés, melyre az épületek moduláris kialakítása alapján a telken belül, az első ütemekhez illeszkedően kerül sor. A második hullám igényeit a tervezésnél figyelembe vette a Market Építő.
A teljes kapacitással várhatóan 2018 őszén fog termelni az üzem, akkora évi 5,5 millió abronccsal számolnak. Neeraj Kanwar az MTI-nek elmondta, mintegy 450 ember dolgozik majd a gyöngyösi gyárban, az ő betanításuk jelenleg is zajlik Indiában és Hollandiában.
Összefoglaló egy csúcstechnológiás magyar tulajdonú üzem felépítéséről - a beruházó és a kivitelező beszélgetése és projektértékelése.
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik leginnovatívabb, technológia-vezérelt építőipari vállalatcsoportjához, a KÉSZ Csoporthoz. A szakember közel 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, új pozíciójában pedig a cégcsoport belső és külső kommunikációjáért, valamint marketingtevékenységek koordinálásáért és fejlesztéséért felelős.