Az előre legyártott vasbeton alagút egyes elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezete megváltozna.
Alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak. A projektről a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács számolt be az MTI-nek.
A közlemény szerint az alagutat speciális technológiával, úgynevezett átsajtolásos eljárással építik. Ennek lényege, hogy az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Az autópályán közlekedők ebből semmit nem érzékelnek majd.
A kerékpárutat várhatóan a nyár végén vehetik birtokba a biciklisek - áll a közleményben.
A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.
Ma már egyszerre öt felületre kellene tartalmakat gyártania egy építőipari cégnek, amire ráébredni sokkoló lehet. Ugyanakkor a következetes és összehangolt kommunikáció nagyon gyorsan vonzóvá tehet egy vállalatot, az ágazatban ugyanis van miről mesélni!
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság rangos építészeti díjat adott a ZÁÉV és a Magyar Építők konzorcium generálkivitelezésében átadott létesítménynek.