Az előre legyártott vasbeton alagút egyes elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezete megváltozna.
Alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak. A projektről a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács számolt be az MTI-nek.
A közlemény szerint az alagutat speciális technológiával, úgynevezett átsajtolásos eljárással építik. Ennek lényege, hogy az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Az autópályán közlekedők ebből semmit nem érzékelnek majd.
A kerékpárutat várhatóan a nyár végén vehetik birtokba a biciklisek - áll a közleményben.
A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.