Az előre legyártott vasbeton alagút egyes elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezete megváltozna.
Alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak. A projektről a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács számolt be az MTI-nek.
A közlemény szerint az alagutat speciális technológiával, úgynevezett átsajtolásos eljárással építik. Ennek lényege, hogy az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Az autópályán közlekedők ebből semmit nem érzékelnek majd.
A kerékpárutat várhatóan a nyár végén vehetik birtokba a biciklisek - áll a közleményben.
A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.