A vállalat évértékelő ünnepségén az egész ágazatnak hasonló jövőt jósolt Sal László vezérigazgató. A 2017-es év jelentős előrelépést hozott a társaságnak, amire az előrejelzéseik szerint idén is jó esélyük van.
2017-ben is megtartotta hagyományos évzáró és évértékelő ünnepségét az A-Híd Zrt, a Híd-csoport vezető vállalata. A hazai mély- és magasépítőcég budapesti központi épületének garázsát alakította át rendezvényteremmé és itt foglalta össze Sal László A-Híd Zrt. vezérigazgatója a cégcsoport 2017-es eredményeit és a jövővel szembeni elvárásait.
A patinás múltú vállalat rendezvényére eljött a Merczi Miklós, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főosztályvezetője is. A kutató, a múzeum és a cég közötti hosszú hagyományt követve átadta az 1953 és 1974 között a Clark Ádám teret díszítő nullás kilométerkövet. A történelmi jelentőségű műtárgyat a vállalat fővárosi Karikás Frigyes utcai székházában található Hídkertben helyezték el, mely a Hídépítők Egyesülete kezdeményezésére alakult 2011-ben. A szakember kifejezte a közlekedésfejlesztésben kulcsszerepet játszó Híd-csoport iránti elismerését és utalt a több évtizedes együttműködésre.
Sal László vezérigazgató évzáró beszédében kiemelte: a vállalat mérföldkőhöz érkezett. „2017 a visszatérés éve volt” – mondta el. A teljes magyar építőipar számára nehéz 2016-os évhez képest új kezdetet jelentő 2017 után a vezető szerint új virágkor kezdődhet, az A-Híd és a teljes iparág számára is.
A vezérigazgató kifejtette: a vállalat meg négyszerezte forgalmát 2017-ben, fedezetével pedig túllépte a saját üzleti tervében lefektetett számokat. A jelenleg 191 főt alkalmazó cég 2016-ot 151 alkalmazottal kezdte, a szűkebb esztendőben is meg tudták tartani a munkatársakat, majd 2017-ben bővítették a kapacitást – hangsúlyozta a vezető, aki értékelte a 2016-os nehezebb évben megmutatkozó munkavállalói kitartást is.
A vállalat egész Magyarországon dolgozik és folyamatosan kötik meg az újabb és újabb szerződéseket. A keleti végeken az M35-ösön az M4-esen és az M44-esen is dolgoznak, ahol Kőrös-hídat is építenek az autópálya-fejlesztés mellett. Komáromi hídépítési projektjükről lapunk interjúban számolt be. Sal László ezzel kapcsolatban külön kiemelte: ez az egyik legnagyobb folyami híd projekt ma hazánkban, melynek munkálatai ősszel elindultak.
A vállalat vasúti munkálatokat is végez: Kelenföld és Százhalombatta között dolgoznak, a fővárosi Liszt Ferenc Repülőtér felújítását is befejezték és több vasúti szakaszt is korszerűsítettek. Budapesten villamosfejlesztési, Érden hídépítési feladatokat végez a cégcsoport – fejtette ki a vezető, illetve azt, hogy ezen felül számos más közlekedésfejlesztési projekten is dolgozik az A-Híd.
A magasépítési projektekben is erőteljes az A-Híd portfóliója. A Bartók Béla úton már az alapozási munkák folynak egy irodaház fejlesztésen, Óbudán pedig lakóparkot építenek és újabb szerződésekre is számítanak.
A cégcsoport közművesei többek között, Barcson, Mezőhegyesen, Solton és Cserkeszőlőn is fejlesztenek. Ráadásul a vállalat Budapesten számos távhővezetékeket fektetett le, a WING beruházásában készülő Telekom-székháznál is végeztek hasonló munkát. Sal László kiemelte, hogy ezekkel a projektekkel a csoport új típusú tevékenységet kezdett meg.
Az A-Híd olyan kiemelt projektekben is munkálkodott és részt vesz, mint a vizes vb, ahol az úszószínpad megépítésében vállaltak fontos szerepet, illetve a Puskás Stadion tartópilléreinek feszítésén is dolgoznak – mutatott rá a vezető. Végül, de nem utolsó sorban az A-Híd egy kutatás-fejlesztési pályázatban is részt vesz a győri Széchenyi István Egyetemmel együtt.
„A cégcsoport folyamatosan jelentős szakmai kihívásoknak felel meg” – emelte ki Sal László. 2018-ra további növekedést vár a cég, ezúttal a 2017-es négyszerezés után idén a tervek szerint több mint duplájára növelné a termelését - tette hozzá.
Ezzel az A-Híd aranykorában elért számokhoz juthat el és szárnyalhatja túl őket a cég - mondta Sal László, majd számos tervezett projektet említett még meg. Ezek között volt a Dunán és a Tiszán számos 7 árvízvédelmi nagyműtárgyat érintő hatalmas beruházássorozat is.
A vezérigazgató ezután megköszönte az alkalmazottak munkáját, amely lehetővé tette azt a hatalmas ugrást, amit a vállalat 2017-ben megtett és 2018-ban folytatni tervez. „Ez azzal a lojalitással, azzal a hozzáállással fog menni, amit eddig is teljesítettetek” – tette hozzá, majd létszámfejlesztést helyezett kilátásba. Elmondta: ugyan a munkaerőpiac jelenleg elég szűkös, de az A-Híd kiszámíthatósága vonzóvá teszi a céget, így egy 30-40 fős bővítésben gondolkoznak a következő években.
„Ambíciózus céljaink vannak, de alkalmas rá a társaság” – foglalta össze a lényeget Sal László évértékelő beszédje végén.
Ezután a vállalat több évtizedes hagyományai szerint nyugdíjba vonulása alkalmából aranygyűrűt kapott Galgóczi Gábor.
A Hídépítők Egyesülete nevében pedig életműdíjat adott át Apáthy Endre elnök a többek között hídépítéseken és -felújításokon, útépítéseken, csatornaépítéseken és árvízvédelmi feladatokon is jelentős eredményeket elért Nádházi Ferencnek.
Mielőtt színpadra lépett volna a zenekar és megkezdődött a hatalmas Garázsbuli záró része, a Híd-csoport háromévente megtartott ki-mit-tud versenyére is sor került, melyen társas és egyéni, illetve zenés, színpadi és stand-up előadást is bemutattak a vállalkozó szellemű kollégák. A műsor zsűrijébe magyarepitok.hu-t is is meghívták.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.