Mutatjuk, hogy pontosan milyen beruházásokra igényelhető a vissza nem térítendő támogatás. Az ÉVOSZ szakmai segítséget nyújt a hatékony pályázáshoz.
Megnyílt a hazai építőipari kkv-k számára kiírt fejlesztési keret – derült ki a Magyar Idők cikkéből. Az ágazat és a nemzetgazdasági minisztérium között létrejött megállapodás után bejelentett 20 milliárd forintos programban a kis és középvállalkozások legalább 50 millió, legfeljebb egymilliárd forintra pályázhatnak vissza nem térítendő támogatásként.
A támogatás igénylésének feltételeiről ezen a linken lehet tájékozódni. A dokumentumból kiderül, az előirányzat terhére az alábbi tevékenységek támogathatók:
A jelenleg 20-249 főt foglalkoztató vállalkozásoknak szóló program még februárban megnyílik a 10-20 fős cégek előtt is, és ugyanettől az időponttól lesz elérhető a pályázat a mérnöki szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknak is.
Szintén még ebben a hónapban várható, hogy úgy módosítják a nagyvállalati beruházási támogatási programot, hogy az építőipari kivitelező vállalkozások is pályázhassanak rá.
Az összesen 20 milliárd forintos, 2020-ig szóló keretből nyolcmilliárd forint van előirányozva erre az évre. Ennek megfelelően a Magyar Közlönyben pénteken megjelent korányhatározat többek közt 8 milliárd forintot csoportosított az építőipar technológiai korszerűsítésére és hatékonyságának növelésére.
A cikkből az is kiderül, az előző hó végén megnyílt keretről százas nagyságrendben érdeklődtek eddig az ÉVOSZ információ szerint, illetve az első kérelmek már be is érkeztek a pályázatra. Koji László a szervezet elnöke óriási eredménynek jelölte meg, hogy ilyen hamar, két hónappal a megállapodást követően már megjelent a felhívás.
„Bár korai még erről nyilatkozni, elképzelhetőnek tartom, hogy ha olyan nagy lesz az érdeklődés, bővítik majd az elérhető forrásokat” – tette hozzá Koji László, aki fontosnak nevezte, hogy a kkv-k mellett a nagyobb cégek is pályázhatnak eszközök, gépek, fejlesztési szoftverek vásárlására.
Az elnök azt is kifejtette, az ÉVOSZ szakmai segítséget nyújt az ezt igénylők vállalkozásoknak annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjanak pályázni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.