A Sun City szabadidőközpont sportos környezetéből senki sem találná ki, hogy tavaiból bányászták ki számos autóút alapanyagát.
Nemrég számoltunk be a Colas és Délút kivitelezésében készülő hódmezővásárhelyi körhíd látványos terhelési tesztjéről, melynek során 6, egyenként 40 tonnával megrakott teherautó ment körbe a műtárgyon. Innen kevesebb mintegy egy kilométerre, szerencsés egybeeséssel ünnepelte dolgozói munkáját a Délút Építő és Bányászati Kft., egy hasonlóan látványos helyszínen. Abban a Sun City vízisport- és horgászparkban, melyet szintén a vállalat épített fel és működtet is.
A Délút 50-60 irodai dolgozója és vezetője gyűlt össze csapatépítő disznóvágásra azok mellett a tavak mellett, melyeket 1994 óta szinte teljes mértékben a vállalat bányászott ki. A több mint 5 tóból kitermelt alapanyag a magyar infrastruktúraépítés alapjául szolgált, több autóút és autópálya alapanyaga származik a mintegy 40 hektáros területről.
A hódmezővásárhelyi vízisportcentrumot ennek megfelelően még homokbányaként vette a cég, ám mára egy akár 1500 fő befogadására is képes szabadidőközponttá alakította át. „A tavak helyét gondosan megterveztük és így tudtuk megfelelő területet létrehozni többek között tanuló vízisí pályáknak, jet ski pályáknak és strandnak” – írta le a folyamatot a vállalat ügyvezető igazgatója, Juhász Sándor.
A több mint 25 éves múltra visszatekintő vállalkozás vezetője kitért arra is, hogy a vállalat hosszútávon gondolkozik, és egy olyan generációváltást szeretne, ami például a nagy múltú németországi építőipari vállalatoknál jellemző.
A cégalapító Juhász Sándor ennek megfelelően a vezetés legtöbb feladatát már átadta két fiának, a közgazdász Lórántnak és a mérnök végzettségű Attilának. Utóbbi a műszaki ügyvezetői posztot tölti be a cégnél.
A disznóvágáson mindkét utóddal sikerült pár szót váltanunk. Juhász Attila elárulta, leginkább a logisztikai területen és az operatív munka szervezésével foglalkozik. Arra is kitért, hogy a Sun City adta lehetőségeket olyan nyári csapatépítő eseményeken is kihasználják, melyeken a cégcsoport összes munkatársa részt vesz. Juhász Lóránt, az alapító másik fia, a lapunknak azt emelte ki:
egy út elkészülte kiemelkedik az építőipari produktumok közül azzal, hogy elkészülte után jelentős gazdaság formáló hatása van az adott régióra vonatkozóan.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.