A magyar cég a nemzetközileg ismert SAEZ márkát hozza a piacra, remélve, hogy ezzel az általános eszközhiányt is sikerül majd enyhíteni.
Új szereplő jelent meg a hazai darupiacon: a nemzetközi viszonylatban már ismert, spanyol SAEZ. A gyártót hazánkban a Grabarics Építőipari Kft. képviseli; a cég nemcsak értékesíti az eszközöket a jövőben, de bér-daruparkot is kiépít.
A korszerű és jó ár/érték arányú SAEZ toronydaruk eddig nem voltak jelen hazánkban, illetve nem volt a gyártónak itthon disztribútora – ismertette a részleteket Grabarics Gábor, a generálkivitelezőként ismert Grabarics Építőipari Kft. tulajdonosa a közleményben. A vezető hozzátette: a spanyol gyártó egészen 36 tonnás teherbírásig készít különböző kialakítású toronydarukat, akár 65 méteres gémmel és ugyanilyen magassággal.
Mivel a munkaerő mellett a gép is szűk keresztmetszetet jelent ma az építőipariban – az eszközbérléssel foglalkozó cégeknél szinte sorban állnak a kivitelezők zsalurendszerekért, állványokért és darukért –, az ibériai cég piaci jelenléte enyhítheti az ágazaton lévő nyomást – áll a vállalat közleményében. Bár a gépparkot sokkal könnyebb hozzáigazítani az aktuális kereslethez, mint hozzáértő embereket találni, Grabarics Gábor reméli, hogy ezzel együtt a SAEZ-zel megkötött, átfogó szerződés valamennyire csökkenti majd a teljes ágazat nehézségeit. Az első spanyol óriások már el is kezdték itthon a munkát.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.