A Swietelsky, a HE-DO és a KM Építő jól halad a Salgótarjánt bekötő gyorsforgalmi út befejező szakaszain.
Ütemterv szerint épülnek a 21-es főút Nógrád megyei befejező szakaszai a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kivitelezésében – adta hírül a beruházó NIF Zrt. A négysávosodó főút az M3-as és Salgótarján között létesít gyorsforgalmi kapcsolatot, bekötve a megyeszékhelyt az országos hálózatba.
Összesen öt szakaszra bontva épül ki a négysávos út 26,1 kilométeren. Ezek közül
Ugyanakkor
tavaly júniusban indultak el a munkák.
A Nógrád IV szakaszon a NIF jelentése szerint a közműépítési munkák hátralévő feladatait végzi a kivitelező. A földmű és vízépítési elemek építése több szakaszon folyamatosan zajlik, a tari bekötőút utáni 21-es bal főpályán, közel 1 kilométer hosszon elkészült a pályaszerkezet aszfalt kötőréteg szintig.
A sámsonházi különszintű csomópont műtárgyának pályalemeze és kiemelt szegélyei elkészültek. Folyamatban van a szakasz elején lévő műtárgy és a sámsonházi csomópont gyalogos aluljárójának építése. A Tar felé vezető úton épülő műtárgy cölöpalapozása és a 21-es főpályán épülő vadátjáró bal oldali hídfője elkészült. Mátraverebélyen a két gyalogos aluljáró építése a közműkiváltások befejezését követően hamarosan folytatódik.
A forgalom jelenleg a meglévő 21-es úton halad 60 km/órás sebességkorlátozás mellett, egyes lokális kiegészítő korlátozásokkal, azt a későbbiekben több forgalomtechnikai alütemben terelik majd át az elkészült új pályára. Ezután kezdődhet meg a régi 21-es út pályaszerkezetének bontása és újjáépítése.
A Nógrád V szakaszon Bátonyterenye térségében a külterületi részen a forgalom átterelése az új bal pályájára áprilisban megtörtént 60 km/órás sebességkorlátozás mellett. Ezzel együtt megkezdődött a korábbi főúti burkolat bontása, és átépítése (későbbi jobb pálya).
A Hatvan felé eső külterületen az új bal pálya 90%-ban elkészült, erre június közepéig több ütemben, szakaszosan terelik át a forgalmat sebességkorlátozás mellett, és megkezdődik a jobb pálya bontása is. A Bükk-völgyi-patak feletti főúti híd építése kapcsán terelőút épül, melyet június második felétől használ majd a gépjárműforgalom.
Bátonyterenye belterületén a közműépítési munkák nagyrészt befejeződtek. Jelenleg az útpálya aszfaltozása, a csomópontok (Névtelen u., József A. u., Jászai M. u., Köztársaság út) átépítése, és a közvilágítás kiépítése zajlik 30 km/órás sebességkorlátozás mellett. A csomópontokat június közepétől fokozatosan visszaadják a forgalomnak, és június végéig két ütemben a megépült új bal pályára is átterelik a forgalmat. Ezen időszak alatt többször kell számítani a gyalogátkelőhelyek és a buszmegállók ideiglenes áthelyezésére, valamint a keresztező utak forgalmának átmeneti korlátozására.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.