A Swietelsky, a HE-DO és a KM Építő jól halad a Salgótarjánt bekötő gyorsforgalmi út befejező szakaszain.
Ütemterv szerint épülnek a 21-es főút Nógrád megyei befejező szakaszai a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kivitelezésében – adta hírül a beruházó NIF Zrt. A négysávosodó főút az M3-as és Salgótarján között létesít gyorsforgalmi kapcsolatot, bekötve a megyeszékhelyt az országos hálózatba.
Összesen öt szakaszra bontva épül ki a négysávos út 26,1 kilométeren. Ezek közül
Ugyanakkor
tavaly júniusban indultak el a munkák.
A Nógrád IV szakaszon a NIF jelentése szerint a közműépítési munkák hátralévő feladatait végzi a kivitelező. A földmű és vízépítési elemek építése több szakaszon folyamatosan zajlik, a tari bekötőút utáni 21-es bal főpályán, közel 1 kilométer hosszon elkészült a pályaszerkezet aszfalt kötőréteg szintig.
A sámsonházi különszintű csomópont műtárgyának pályalemeze és kiemelt szegélyei elkészültek. Folyamatban van a szakasz elején lévő műtárgy és a sámsonházi csomópont gyalogos aluljárójának építése. A Tar felé vezető úton épülő műtárgy cölöpalapozása és a 21-es főpályán épülő vadátjáró bal oldali hídfője elkészült. Mátraverebélyen a két gyalogos aluljáró építése a közműkiváltások befejezését követően hamarosan folytatódik.
A forgalom jelenleg a meglévő 21-es úton halad 60 km/órás sebességkorlátozás mellett, egyes lokális kiegészítő korlátozásokkal, azt a későbbiekben több forgalomtechnikai alütemben terelik majd át az elkészült új pályára. Ezután kezdődhet meg a régi 21-es út pályaszerkezetének bontása és újjáépítése.
A Nógrád V szakaszon Bátonyterenye térségében a külterületi részen a forgalom átterelése az új bal pályájára áprilisban megtörtént 60 km/órás sebességkorlátozás mellett. Ezzel együtt megkezdődött a korábbi főúti burkolat bontása, és átépítése (későbbi jobb pálya).
A Hatvan felé eső külterületen az új bal pálya 90%-ban elkészült, erre június közepéig több ütemben, szakaszosan terelik át a forgalmat sebességkorlátozás mellett, és megkezdődik a jobb pálya bontása is. A Bükk-völgyi-patak feletti főúti híd építése kapcsán terelőút épül, melyet június második felétől használ majd a gépjárműforgalom.
Bátonyterenye belterületén a közműépítési munkák nagyrészt befejeződtek. Jelenleg az útpálya aszfaltozása, a csomópontok (Névtelen u., József A. u., Jászai M. u., Köztársaság út) átépítése, és a közvilágítás kiépítése zajlik 30 km/órás sebességkorlátozás mellett. A csomópontokat június közepétől fokozatosan visszaadják a forgalomnak, és június végéig két ütemben a megépült új bal pályára is átterelik a forgalmat. Ezen időszak alatt többször kell számítani a gyalogátkelőhelyek és a buszmegállók ideiglenes áthelyezésére, valamint a keresztező utak forgalmának átmeneti korlátozására.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.