A Market Építő kivitelezésében gyors ütemben épül az új budai városnegyed, melyben jövőre újabb irodaházfejlesztés indulhat.
Már külső szemlélő számára is látványos a dél-budai BudaPart beruházás, ahol jelenleg összesen 13 daru dolgozik – derül ki a blog.iroda.hu cikkéből. A Market Építő Zrt. által kivitelezett projektről Árendás Gergely, a beruházó Property Market Kft. ügyvezető igazgatója adott interjút.
„2015 decemberében vásároltuk meg a területet, és az elmúlt két és fél év alatt nagyon erős tempóban halad a fejlesztés” – idézi az interjú Árendás Gergelyt. Ahogy azt lapunk is megírta, a tavaly júniusi alapkőletétel után idén májusban újabb részprojektek indultak be, így az A és a C jelű lakóépület, valamint a BudaPart Gate irodaház mellett immár a BudaPart Otthonok B és D lakóháza is épül.
A most épülő 635 lakásnak 70%-a már értékesítésre is került, míg a leendő irodaház 40%-os előbérleti aránnyal rendelkezik.
A Property Market ügyvezetője a BudaPart Gate-ről elmondta, magas műszaki minőségű, rugalmas irodatereket tartalmazó, markáns építészeti megjelenésű irodaépület lesz, LEED Gold minősítéssel.
„Ahogy a neve is jelzi, a projekt kapuszerepét fogja betölteni, hiszen a MOL Campus tornyával szemben az új városnegyed főterére fog nézni.”
Árandás Gergely szavaiból az is kiderült, reményeik szerint jövőre már indulhat a következő irodaház-fejlesztés, összesen 300 ezer négyzetméternyi irodafunkcióval kalkulálnak. „Nagyon erős iroda alpiacról beszélünk itt Újbudán, azaz igen alacsony az üresedési ráta, és magas a kereslet” – fejtette ki az ügyvezető igazgató.
Azt is elárulta, hogy a BudaPart City irodaház építési engedélyezési eljárása jelenleg is folyamatban van.
Az ügyvezető a beruházáshoz kapcsolódó jelentős közlekedési fejlesztésről is beszélt, ami azért fontos, mert a több ezer új lakással és több ezer új munkahellyel egy új városrész jön létre. Ebben a fejlesztésben egyebek mellett a fonódó 2 villamosvonal létrehozását is tervezik.
„A területet Észak-Budával, a belvárossal és a teljes metróhálózattal összekötő villamos legfontosabb engedélyei már rendelkezésre állnak.”
Az új villamos a tervek szerint a Gellért térnél ágazna ki a jelenlegi villamoshálózatból. A Műegyetem rakparton, valamint a Dombóvári úton át haladva az új negyed mellett az Infopark és az egyetemi területek elérhetőségét is javítaná.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.