A Ke-Víz és a Zemplénkő 4,6 kilométeres négysávos szakaszt hoz létre Debrecen és Hajdúsámson között.
Hétfőn délelőtt Debrecen külterületén megtartották a 471-es újabb fejlesztésének projektindító eseményét. A nettó 7,449 milliárdos beruházásban a Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszát négysávosítják a Mátészalkáig nyúló főútnak. A kivitelezést a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzi.
A projektben mintegy 4,6 kilométeren bővül a jelenleg kétsávos 471-es főút a 2+850-es és a 7+405-es kilométerszelvények között. A napi 11 ezer járművet átengedő út kapacitásbővítésében
Az eseményen Pántya József, a beruházó NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a kivitelezés várhatóan a főút északi oldalában tervezett szervízút megvalósításával kezdődik szeptemberben. Év végéig lezajlanak a nyomvonalon az előkészítési munkák. "A kivitelező elvégzi a cserje és bozótírtást, illetve a lőszermentesítést, valamint megkezdődik a közműkiváltások előkészítése" - ismertette az igazgató.
A szóban forgó munka része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg. A megerősített és kibővített Hajdúsámson-Nyíradony szakaszt 2017 augusztusa óta használhatják a közlekedők; míg a Hajdúsámsont elkerülő út 2018 végére készül el.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.