Az új nyomvonalon épülő, 8,6 kilométeres szakasz 10 perccel csökkenti a Debrecen és Mátészalka közötti út menetidejét.
Letették az alapkövét a 471-es főút Hajdúsámsont elkerülő szakaszának - adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kétszer egy sávos út új nyomvonalon, 8,6 km-en épül meg a Debrecent Mátészalkával összekötő, egyszerre több projektben megújuló 471-es részeként. A kivitelezést a Ke-Viz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzi, a beruházás nettó 8,3 milliárd forintos értéken hazai forrásból valósul meg.
A beruházásnak köszönhetően Hajdúsámson mentesül a városon keresztülhaladó napi 9000 jármű jelentős forgalma alól, melyből 500 nehézgépjármű. A NIF híréből az is kiderül, várhatóan 10 perccel csökken az eljutási idő Debrecenből Mátészalkára, csökken a város légszennyezettsége, és a baleseti mutatók is pozitív irányba változhatnak.
Az elkerülő út beruházásának keretében két felüljáró is megépül a Debrecen-Mátészalka vasúti vonal felett. Emellett két körforgalom is kiépül és egy tengelysúlymérő állomást is kialakít a beruházó NIF. A területek megközelítésének érdekében 5,7 km hosszan kiegészítik a meglévő földútrendszert.
Az ünnepélyes alapkőletételen Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere kiemelte, az elkerülő út megépítése gazdasági, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is kiemelt fontosságú. „Az elmúlt években, többek közt a határátkelő miatt, nagyon megnőtt az átmenő forgalom, és ez az állapot tarthatatlanná vált” – fogalmazott a polgármester.
Hozzátette, az elkerülő út 2004 óta szerepel a település területrendezési tervében, tehát régóta várt álom válik valóra. „Az új nyomvonal érinti Hajdúsámson ipari parkját, így megépülésével gazdasági fellendülést is remélünk. Ezen túl nagyon várjuk a 471-es számú főút Debrecen-Hajdúsámson közötti szakaszát is, hogy egy jobb minőségű és egy gyorsabb útvonalon legyen elérhető településünk.”
A projektindító eseményen Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a hajdúsámsoni fejlesztéshez kapcsolódó többi beruházásra is kitért. Elmondta, a hajdúsámsoni elkerülő és a megyehatár (Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg határa) közötti 16,44 km-es szakasz tartós állapotjavításán tavasz óta dolgoznak a kivitelezők. Ez a szakasz a korábbinál jóval nagyobb teherbírású burkolatot kap, illetve a szükséges pontokon ívkorrekciót is végeznek. A beruházás keretében átépítik a kerékpárutat, és forgalomcsillapító szigeteket iktatnak be.
"A tervek szerint 2017 elején megkezdődik a Debrecen-Hajdúsámson szakasz négysávosítása is. 2018 nyarára így a megyeszékhelytől a megyehatárig teljes hosszban megújul a főút” - zárta mondandóját a politikus.
Ahogy arról múlt héten beszámoltunk, a 471-es megyehatáron túli, nyírségi szakaszán nemrég zárult le egy beruházás: ebben 23 kilométeren szélesítették ki és újították fel az utat a megyehatár és Nyírbogát között.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.