Az eddigi állapota miatt halálútként emlegetett 471-es 23 kilométeres szakaszát szélesítették és korszerűsítették.
Miközben a hajdúsági területein még tartanak a munkálatok, elkészült a 471-es főút felújított nyírségi szakasza. A Debrecentől Mátészalkáig tartó, 73 kilométer hosszú főutat Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megye határától Nyírbátorig 23 kilométeren szélesítették ki és újították fel. A szakaszon rendezték az útburkolatot és az útpadkákat, Nyírbogát belterületén egy, Nyírbátorban pedig két körforgalmi csomópontot építettek ki.
Bár a 471-es út háromszámjegyű, fontossága és forgalma az egyszámjegyű főutakéhoz hasonlítható, miután Debrecenből a beregi, észak-erdélyi és kárpátaljai régió felé vezet. Az állapota miatt halálútként emlegetett 471-esen idén átfogó fejlesztés indult, ami a hajdú-bihari szakaszait is biztonságosabbá teszi.
A beruházáshoz kapcsolódva, de külön programban több mint 27 kilométer kerékpárút épült meg a hajdúsági Nyíradonytól a szabolcsi Nyírmeggyesig. A 2014-től 2016-ig tartó beruházások együttes értéke mintegy 4,3 milliárd forint, amelyet európai uniós és hazai forrásból finanszíroztak.
Az átadóünnepségen Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, a korábbi rossz állapota miatt rendkívül balesetveszélyes 471-es főutat sokan elkerülték, a Debrecenbe történő eljutáshoz az autósok inkább a hosszabb, de biztonságosabb 4-es főúton vezető útvonalat választották.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében kifejtette, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 2016-ban a megyék közül a harmadik legtöbb forrást nyerte el útfelújításra. A rekonstrukciós munkákat 45 kilométeren 5,4 milliárd forintból végezték el.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.