Burkolaterősítés és szélesítés szünteti meg a hajdú-bihari halálút veszélyeit Hajdúsámson és a megyehatár között.
A Nemzeti Közlekedési Napokon részt vevő szakemberek Nyíradony térségében megtekintették a 471-es számú főút felújításának munkáit, amiket a Hódút Kft., a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma kivitelez. A helyszínen Tasó László, az NFM államtitkára számolt be a projektről.
A fejlesztés Hajdúsámsontól Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye határáig 16,5 kilométeren szélesíti az útszakaszt, illetve 11,5 tonnára erősíti a burkolat teherbíróképességét. Az államtitkár elmondta, a beruhászásban két vasúti átjárót átépítenek, Nyíradony belterületén pedig egy körforgalmat és egy forgalom-csillapító szigetet alakítanak ki. Az útszakasz megyehatártól Nyíradony közigazgatási határáig tartó része szinte teljesen elkészült.
A beruházás része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométer út újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból. A Debrecent Mátészalkával összekötő, halálút néven elhíresült út veszélyeiről, és a projekt jelentőségéről az alapkőletételről beszámoló cikkünkben írtunk.
A most zajló beruházáshoz csatlakozik a Hajdúsámson elkerülését biztosító 8,6 kilométer kiépítése, illetve a Hajdúsámson és a debreceni 4-es közötti maradék szakasz négysávosodása. Tasó László tájékoztatása szerint a 471-es főút hajdú-bihari szakaszának beruházása 2019-re készül el, de a legutolsó szakasz munkái Debrecen belterületén eltarthatnak 2020-ig is. Arról ugyanis, hogy milyen legyen a vasúti aluljáróval ellátott utolsó ezer méter a Sámsoni úton, még egyeztetnek a szakemberek.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.