A fél évszázados Sajó-híd a megépítése óta nem kapott javítást, a Tiszaújvárosba ingázók közlekedése nagyot lép előre.
Átadták a Magyar Közút átfogó fejlesztésének keretében megújult kesznyéteni Sajó-hidat. A csomagban nettó 4 milliárd forintból történnek meg a rekonstrukciók hat közúti hídon a Colas, az Egomax és a Hódút kivitelezésében.
A most szóban forgó projektben az Egomax Kft. négy hónap alatt teljesen felújította a hidat, a közútkezelő állami és uniós forrásból fedezte a 270 millió forintos beruházást.
A hirtv.hu szerint a Borsod megyei Kesznyétenben lévő Sajó-híd 1962-ben készült el, de közel harminc évig csak földút vezetett hozzá. A falut a közeli Tiszaújvárossal összekötő utat 1990-ben építették meg, de a munkák a hidat nem érintették, így azon a megépítése óta nem volt rekonstrukció. A folyamatos forgalom miatt a szerkezet az évek alatt tönkrement, mára pedig már csak ideiglenes megoldássokkal tudták elhárítani a balesetveszélyt.
Az átadón Peiker Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója számolt be a részletekről. Szavaiból kiderült, a bontási munkálatok után a pályalemezt kiegyenlítették.
„Ezután új vízszigetelést kapott, majd két réteg aszfaltréteget, kicserélték a korlátokat, szalagkorlát épült"
- árulta el az igazgató. Mindezek mellett a mederből is eltávolításra került az uszadék a pillérek körül, és medervédelmet építettek kőszórással. Monolit vasbeton hídszegély is készült a munkák során, az acéltartószerkezek korrózióvédelmet kaptak.
Kecső Imre, Kesznyéten polgármestere az átadón elmondta, a híd kulcsfontosságú a Tiszaújvárosba ingázóknak. "A fejlődő városban rengeteg munkahely, tanulás, iskola, intézmény, kereskedelmi lehetőségek várják nemcsak a kesznyétenieket, hanem az egész környék lakosságát" – fogalmazott a politikus. "Meghatározó a térség fejlődése szempontjából ez a híd, még akkor is, hogy ha árterület egy része, és nagyobb árvizek idején nem használható néhány hétig.”
A négy hónapig tartó felújítás alatt a helyiek a szomszédos Köröm és Muhi között felállított pontonhidat használták a tiszaújvárosi átkeléshez. A magyar honvédség által létesített átjáró mintegy 15 ezer ember napi közlekedést tették könnyebbé.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.