A fél évszázados Sajó-híd a megépítése óta nem kapott javítást, a Tiszaújvárosba ingázók közlekedése nagyot lép előre.
Átadták a Magyar Közút átfogó fejlesztésének keretében megújult kesznyéteni Sajó-hidat. A csomagban nettó 4 milliárd forintból történnek meg a rekonstrukciók hat közúti hídon a Colas, az Egomax és a Hódút kivitelezésében.
A most szóban forgó projektben az Egomax Kft. négy hónap alatt teljesen felújította a hidat, a közútkezelő állami és uniós forrásból fedezte a 270 millió forintos beruházást.
A hirtv.hu szerint a Borsod megyei Kesznyétenben lévő Sajó-híd 1962-ben készült el, de közel harminc évig csak földút vezetett hozzá. A falut a közeli Tiszaújvárossal összekötő utat 1990-ben építették meg, de a munkák a hidat nem érintették, így azon a megépítése óta nem volt rekonstrukció. A folyamatos forgalom miatt a szerkezet az évek alatt tönkrement, mára pedig már csak ideiglenes megoldássokkal tudták elhárítani a balesetveszélyt.
Az átadón Peiker Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója számolt be a részletekről. Szavaiból kiderült, a bontási munkálatok után a pályalemezt kiegyenlítették.
„Ezután új vízszigetelést kapott, majd két réteg aszfaltréteget, kicserélték a korlátokat, szalagkorlát épült"
- árulta el az igazgató. Mindezek mellett a mederből is eltávolításra került az uszadék a pillérek körül, és medervédelmet építettek kőszórással. Monolit vasbeton hídszegély is készült a munkák során, az acéltartószerkezek korrózióvédelmet kaptak.
Kecső Imre, Kesznyéten polgármestere az átadón elmondta, a híd kulcsfontosságú a Tiszaújvárosba ingázóknak. "A fejlődő városban rengeteg munkahely, tanulás, iskola, intézmény, kereskedelmi lehetőségek várják nemcsak a kesznyétenieket, hanem az egész környék lakosságát" – fogalmazott a politikus. "Meghatározó a térség fejlődése szempontjából ez a híd, még akkor is, hogy ha árterület egy része, és nagyobb árvizek idején nem használható néhány hétig.”
A négy hónapig tartó felújítás alatt a helyiek a szomszédos Köröm és Muhi között felállított pontonhidat használták a tiszaújvárosi átkeléshez. A magyar honvédség által létesített átjáró mintegy 15 ezer ember napi közlekedést tették könnyebbé.
Az akár hónapokkal gyorsabb kivitelezés több hónapnyi kamat és organizációs költség megtakarítását eredményezi. Az INETON Kft. előregyártott vasbeton termékeinél ezúttal a felhasználási lehetőségeket vizsgáltuk meg, az előregyártás újabb szempontjait körbejárva.
A szakminisztérium, illetve olyan vezető iparági szereplők is részt vettek az ÉVOSZ BIM-konferenciáján, mint a Market, a Duna Aszfalt, az Óbuda-Újlak, valamint a CÉH.