Idén olyan nagyberuházások kivitelezésében vesz részt a vállalat, mint a budapesti Pillar Office, az M30 autópálya műtárgyai, vagy az új lakiteleki Tisza híd.
Az építőipari szektor 2018-ban az elmúlt 15 év legjobb eredményét produkálta az adatok alapján. Emellett az is kiderült, hogy a mélyépítés termelékenysége nagyobb volt, mint a magasépítésé. Az idei tendenciák alapján pedig az erőteljes fejlődés 2019-ben is kitart. Ennek megfelelően a HBM-nél is nagyon sikeresnek tekintik az elmúlt esztendőt. Az infrastrukturális, iroda-és lakás, valamint az ipari beruházóktól érkezett be a céghez a legtöbb megbízás - derül ki a cég sajtóközleményéből.
„Van olyan vezérgépünk, amit tavaly tavasszal hoztunk be az országba, és azóta megállás nélkül dolgozik. Folyamatosan kint van a munkaterületeken, és az egyik projekt helyszínéről visszük a másikra”
– emelte ki saját példán keresztül a HBM Soletanche Bachy ügyvezetője, Kaltenbacher Tamás a cég 2018-as teljesítményét értékelve.
A franciaországi cégcsoport hazai leányvállalata, a HBM Soletanche Bachy az elmúlt években olyan óriás beruházásokban vett részt Magyarországon, mint a soroksári IKEA építése, a jászfényszarui SRF indiai fóliagyár, vagy a kecskeméti Mercedes karosszéria üzem alapozása.
A cég 2018-ban többek közt részt vett az Alföldi Tej 15 milliárdos költséggel megvalósuló debreceni új sajt- és porító üzemének építésében, valamint a LEGO nyíregyházi gyárának bővítésében is. Az iroda-és lakáspiacon a főváros két, méretét és beruházási értékét tekintve is kiemelt beruházásán dolgoztak. Az egyik az Árpád-híd pesti hídfőjénél magasodó új városközpont, az Agora, a másik a belvárosi Szervita téren felhúzott épületkomplexum volt.
„A megbízások egyre összetettebbé válnak, a felkérések sűrűsödnek. Most azt az időszakot éljük, amikor szinte nincs megállás. Egyik munka követi a másikat a legkülönbözőbb területekről” – mondta Kaltenbacher Tamás ügyvezető.
Kaltenbacher Tamás szerint a szakmunkások és mérnökök számának csökkenése középtávon komoly gondokkal járhat az egész építőipari szektorban, amelynek negatív hatásait a HBM-nél egyrészt a belső képzések erősítésével, valamint a technológiai fejlesztésekkel igyekszenek a jövőben is kivédeni. Utóbbi esetében több olyan szabadalmaztatható, a kockázatokat csökkentő eljáráson is dolgoznak a vállalatcsoport szakemberei, amelyek még biztonságosabbá, gyorsabbá, hatékonyabbá tehetik az építési területeken a mélyépítési munkálatokat.
A HBM Soletanche Bachy jelenlegi legnagyobb megbízása az evosoft Hungary új budapesti székházának építése, ahol több mint 6.000 négyzetméteres területen végeznek alapozást. Az idei esztendő további részében pedig olyan nagyberuházások alépítményeinek kivitelezésében vesznek részt, mint a GTC Hungary fejlesztésében megvalósuló budapesti Pillar Office, az M30 autópálya műtárgyai, valamint az új lakiteleki Tisza híd.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.