Tavaly az EuroAszfalt volt a győztes a vitorláskupán; a rendezvény által támogatott utánpótlás klubban többek közt kétszeres ifjúsági világbajnok olimpikon is nevelkedett.
Szombaton Balatonfüreden rendezik meg az Építők Vitorlás Kupáját. A 14. alkalommal sorra kerülő eseményen összesen 31 építőipari cég vesz részt. A rendezvény támogatói között többek közt az A-Híd, a Colas, az EuroAszfalt, a Hazai Építőgép Társulás, a Laki, az Óbuda Group, a Peri, a Puskás Konzorcium, a ZÁÉV, a Magyar Építő, a Strabag, a Swietelsky és a Weinberg is ott van. A média részéről a program támogatója a magyarepitok.hu.
A verseny alapító szervezője Hercsel Erik 2006-ban azzal a céllal hívta életre az eseményt, hogy összehozza az építőipari szakma képviselőit, kötetlen fórumot teremtve az ismerkedésre, beszélgetésre.
"Ez nem csupán egy vitorlás verseny, nem csak egy egész napos buli, ahol jól érezheti magát aki idejön, és ahol csapatot és kapcsolatokat építhetnek a résztvevők” – árulta el a szervező. „Az Építők Vitorlás Kupája mindezek mellett egy társadalmi szerepvállalás, mely által az indulók támogatják a Balatonfüredi Yacht Club (BYC) utánpótláskorú vitorlázóit.”
A szervező hangsúlyozta, a cégek a részvételükkel azt támogatják, hogy a klub fiataljai egészséges emberekké, sportolókká váljanak. „Ráadásul támogatjátok, hogy akiknek megadatik, azok dicsőséget hozzanak Magyarországnak, válogatottként, olimpikonként.”
Példaként Vadnai Benjamint említette, aki 23 évesen már kétszeres ifjúsági világbajnok, és júliusban kiharcolta a részvételi jogot a jövő évi olimpián. „Ő nagyjából akkor kezdte komolyan venni a vitorlázást ebben a klubban, amikor az első Építők Vitorlás Kupája (EVK) megrendezésre került." Hozzátette, a pályafutásának közvetve komoly támogatást adott az immár 14 éve zajló rendezvény.
A kupán résztvevő csapatok szombaton két futamon mérik össze az erejüket. Délután a szervezők egy gyerekfutamot is rendeznek, a verseny érdekessége, hogy a résztvevők a támogató cégek logói alatt versenyeznek. Tavaly 28 cég 34 hajóval szállt a vízre, és az EuroAszfalt Kft. csapata lett a bajnok.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.