A Magyar Közút Nzrt. az M1-es felújításán, Komplex Útfelújítási Programban, a TOP-ban és a Magyar Falu Programban is dolgozik.
Az M1-est összesen 71 kilométer hosszan újítják fel, a fejlesztésekről többször is beszámoltunk, legutóbb a hét elején. Mint cikkünkből is kiderül, a Magyar Közút Nzrt. beruházásában
A magyar úthálózat karbantartásáért felelős cég délelőtti szezonnyitó sajtótájékoztatóját szintén az M1-es mellett, az útvonal zsámbéki pihenőjénél tartották meg. Szilvai József Attila vezérigazgató elmondta: ugyan az idei tél látszólag enyhe volt, a változékony időjárás miatt sok teendője volt a Magyar Közútnak. A gyakori fagyási-olvadási ciklusok hamar nyomot hagynak az utakon, így a cég ezeket folyamatosan javította hidegaszfaltos eljárásokkal.
A november 10-én megkezdődött téli üzem alatt a Magyar Közút mérnökségei több ezer tonna aszfaltot dolgoztak be a 32 ezer kilométernyi hazai közúthálózaton a burkolathibák ideiglenes kezelésére
- mutatott rá.
A vezérigazgató hozzátette: ahogy a tavasz kezdetével hamarosan beindulnak a melegaszfalt-keverő telepek is,
kezdetüket vehetik a tartósabb, lokális és nagyfelületű javítások, melyekhez több mint 130 ezer tonna aszfaltot fognak felhasználni országszerte burkolatfelújítási munkákra.
Többek között haladnak
Illetve az M1-es tavaly megkezdett nagyszabású revitalizációja is folytatódik, mely minden eddiginél nagyobb volumenben zajlik le.
Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta:
2020-ban 187 útfelújítási projekt valósul meg 582 kilométeren, 95 milliárd forintból.
Kifejtette: 2010 és 2019 között több mint 6000 kilométernyi utat hoztak rendbe 755 milliárd forint értékben.
Tavaly a Magyar Közút nonprofit Zrt. beruházásaiban országszerte közel 160 utat sikerült megújítani, 500 kilométeren 65 milliárd forintból - tette hozzá.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.