A külföldről hazaérkezett építőipari szakemberek közel 20 százaléka biztosan Magyarországon maradna a járvány után, legnagyobb részük fizikai munkavállaló.
Közel ezer külföldről hazaérkezett építőipari szakember jelentkezett a KÉSZ Csoport „Maradj itthon” kampányának köszönhetően, így a most hazajött iparági munkavállaló 20 százalékát biztosan sikerülhet itthon tartani a járvány után.
Ötezer szakemberre becsülik a járvány miatt hazatérők számát az ágazaton belül, akik részben megoldhatják az építőiparra jellemző, évek óta tartó munkaerőhiányt.
Ahhoz, hogy a magyar építőiparban maradjanak, a KÉSZ Csoport szerint egy négy pontból álló feltételrendszernek kell megfelelniük az iparág szereplőinek.
A hazaérkezett munkások több mint 90 százaléka fizikai munkaerő, a legtöbben hegesztőként (22%) lakatosként (19%), és villanyszerelőként (16%) helyezkednének el, de a munkaerőipaci helyzethez képest jelentős mennyiségű szellemi munkaerő is jelentkezett. Ők döntően építésvezetők, technikusok, gyártáselőkészítők, de például gazdasági területre is érkezett több önéletrajz.
A KÉSZ Csoport a munkaerő itthon tartása érdekében iparági munkaközvetítőként segíti a jelentkezőket, így saját alvállalkozóit és a szakemberek iránt érdeklődő versenytársait is ajánlja a hazatért szakembereknek, valamint igény szerint összeköti az iparág szereplőit a hozzá jelentkező munkavállalókkal.
„Az alvállalkozóinknak már biztosítjuk azt a lehetőséget, hogy amennyiben kollégákat keresnek, mi szívesen ajánljuk őket a regisztrált szakembereknek. Hasonlóan nyitottak vagyunk arra is, hogy ezt akár versenytársainkkal is megtegyük – iparági vezető szerepünket kihasználva összefogásra buzdítjuk az építőipart, ezzel is hozzájárulva a családok együtt tartásához és a gazdaság fellendítéséhez” – mondta el Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója.
A vállalat szerint egységes feltételrendszerre van szükség a külföldről hazaérkező szakemberek megtartása érdekében, amelyet négy pontban foglaltak össze:
A cégcsoport továbbra is várja külföldről hazaérkezett, és Magyarországon munkát kereső szakemberek jelentkezését az erre a célra létrehozott weboldalon.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.