Új, 5500 négyzemtéteres óbudai helyszínre költözött a Market-csoport: a fővárosi irodaházat egyben referenciamunkának is szánják.
Saját maga tervezte és építette fel új, 5500 négyzetméteres székházát a Market Építő Zrt. leányvállalataival együtt. Az új komplexum a hazai tulajdonú építőipari csoport hatodik székháza, így kapta a Market 6.0 nevet – derül ki a cég közleményéből. Az irodaház a Market eddigi központja közelében, a fővárosi III. kerületi Bojtár utca 51. szám alatt található, a kivitelezés kevesebb, mint 8 hónap alatt zajlott le, az előre kitűzött május végi időpontban.
A székházat BIM (Building Information Management) és VR (virtual reality) technológiával tervezte a Lean Tech Mérnökiroda, a tereprendezést, a föld- és közműmunkákat az Ok Bau végezte, a szerkezetépítést a Moratus, az épületvillamosságot a Vilati biztosította, míg az ipari padlót a Market-csoport legújabb tagja, a Valép Padló készítette el. A modern megoldások felvonultató Market 6.0 épület egyben a csoport referenciamunkájaként is szolgál.
Az épületet különleges vörösrézháló vonja be, mely a napszakoktól függően eltérő hangulatot biztosít.
Emellett több anyagot a maga nyers szépségében építettek meg, így például a rézhálón kívül a csavart pillérek, a csiszolt beton padló, a látszó gépészet és az oktatótér fa burkolata egyaránt ezeknek a szempontoknak a figyelemben tartásával készült el.
Az új székház lelke a közösségi téren alapszik, ahol egy olyan kreatív gondolatokkal teli közeget alakítottak ki, amely lehetőséget ad az építőipar különböző területeivel foglalkozó partnereknek és munkatársaknak az együttműködésre. Megjelenésében és funkcionalitásában barátságos, transzparens helyszínt kínál a bent dolgozóknak. A nagy, belső tereket kortárs művészeti alkotások díszítik.
Közel félszáz olyan különleges megoldást használtak fel, melyek összessége egyedülállóvá teszi a cégcsoport központját.
Ide tartozik többek közt a fándlikból készült csillár, a rekreációs szigetek, az egyedi szobrok, a rendezvénydomb, a petanque pálya.
A vállaltcsoport a környezettudatosságra is külön hangsúlyt fektetett a tervezéskor és építkezéskor: a Market 6.0 BREEAM minősítésen megy keresztül, célként a „Very Good” kategóriát határozták meg. Minden emeletre szelektív hulladékgyűjtő sziget került, mellyel párhuzamosan megszűntek az asztali hulladékgyűjtő kosarak. A világítás teljes egészében digitálisan vezérelt, mellyel az energia jelentős százaléka megtakarítható. A belső, általános világítást adó világítógerendák pedig világszinten is egyedinek tekinthetőek.
„Az új székházunk az építőipar jövőjébe és a minőségbe vetett állásfoglalásunk. Az építőiparban a jövő azon szereplőké, akik integráltan képesek kezelni egy-egy projektet, minél több feladatot képesek házon belül megoldani, és élnek az innováció, így pl. a digitális eszközök, a BIM, a saját gyártás eszközeivel” - emelte ki Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója az új épület kapcsán.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.