Az ÉMI pályázatának célja a vállalkozások technológiai felkészültségének és versenyképességének növelése.
Legutóbb 2020 utolsó napjaiban számoltunk be az ÉPÍTŐ-programról. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfői sajtótájékoztatóján ismertették az építőipar technológiai korszerűsítésére és hatékonyságának növelésére irányuló támogatási program részleteit.
Az ágazatban tevékenykedő mikro-, kis-, és közepes vállalkozások február 15-én reggel 8 órától adhatják be támogatási kérelmeiket az Építő-5 programra.
Steiner Attila, az ITM körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 10 milliárd 429 millió forintos keretösszegű támogatást az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. hirdeti meg.
A programban magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozások igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást, amelynek mértéke a mikro vállalkozásoknál legalább 8 millió, legfeljebb pedig 50 millió forint lehet, míg a kkv-k esetében az elérhető támogatás 25 millió és 400 millió forint között mozog. A támogatás mértékét minden kedvezményezettnél egyedileg, a benyújtott kérelem szakmai tartalmának értékelése után határozzák meg.
Az államtitkár kiemelte, fontos, hogy a támogatott beruházásokkal olyan fejlesztések valósuljanak meg, amelyekre ténylegesen van piaci igény, illetve amelyek javítják a vállalkozások technológiai felkészültséget, versenyképességét és az erőforrás hatékonyságát.
A program célja az építőipar fenntartható, modern technológián alapuló fejlődésének elősegítése,
ami ellensúlyozza az ágazat kapacitás hiányát, továbbá megteremti a munkaerőkiváltás lehetőségét - hangzott el.
Azok a vállalkozások, amelyek 2018-ban és 2019-ben már nyújtottak be támogatási kérelmet az Építő 1,2,3,4 programba, a támogatáshalmozás szabályainak figyelembe vételével idén is pályázhatnak.
A vállalkozások a pályázatokat elektronikus felületen keresztül nyújthatják be. További részletes információk a www.emi.hu oldalon olvashatóak.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.