A vállalat olyan egészségügyi késztermékek gyártására lesz képes, mint a védőoverál, az orvosi köpeny, a zsilipruha, a lábzsák, a fejvédő és az izolációs lepedők.
A Masterplast Nyrt. leányvállalata, a Masterplast Kft. újabb egészségipari beruházást indít a társaság székhelyén, a Fejér megyei Sárszentmihályon, ahol egészségipari egyéni védőeszközök gyártásába kezd a magyar állam támogatásával - közölte a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat.
Az építőipari szigetelőanyagokat gyártó és értékesítő társaság 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. Az 1997-ben alapított, magyar tulajdonú cég 2019-es árbevétele 107 millió euró volt.
A közlemény szerint a mostani beruházás összértéke 2,591 milliárd forint, aminek 20 százaléka saját forrás, 80 százaléka, vagyis 2,073 milliárd forint pedig vissza nem térítendő állami támogatás, amelyet a "Covid-19 szempontjából releváns termékek előállítására irányuló beruházási támogatás" jogcímen kaptak. Hozzátették, hogy a Pénzügyminisztériummal a vonatkozó támogatási szerződést szerdán írták alá.
Közölték, hogy az új gyártókapacitás várhatóan 40 munkahelyet teremt, a termelés tervezett indítása szeptember vége.
A Masterplast a fejlesztés révén olyan egészségügyi késztermékek gyártására lesz képes, mint a védőoverál, az orvosi köpeny, a zsilipruha, a lábzsák, a fejvédő és az izolációs lepedők.
Megjegyezték, hogy a most induló projekt szorosan kapcsolódik a tavaly decemberben indult egészségipari alapanyaggyártásra irányuló nagyberuházásukhoz, és a két beruházás megvalósításával a társaság egészségipari gyártásfejlesztéseinek összértéke meghaladja a 12 milliárd forintot.
Jelezték, hogy a cég egészségipari szegmensében is létrejön az integrált gyártás, amelynek keretében az alapanyagoktól a késztermékekig terjedő teljes gyártási láncot a Masterplast ellenőrzi majd, továbbá a gyártásfejlesztés következtében olyan termékek előállítására lesznek képesek, amelyekre - az iparági előrejelzések szerint - a pandémiás helyzet lezárását követően is folyamatosan növekvő igénye lesz az egészségiparnak.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.