A létesítmény ács, díszműbádogos és tetőfedő munkálataiért felelős Horex Kft. műhelyében jártunk a Magyar Építő Zrt.-vel, ahol bemutatták az utascsarnok legjellegzetesebb előregyártott díszműbádogos elemeit is.
Exkluzív műhelylátogatáson vehetett részt lapunk a kivitelező Magyar Építő Zrt. társaságában, ahol bemutatták a Nyugati pályaudvar egyik legfontosabb kézműves projektelemeiért felelős Horex Kft. üzemét. Az alvállalkozó cég a legnagyobb partnerként vesz oroszlánrészt a műemléképület megújulásában. Feladatuk az ács-bádogos-díszműbádogos és tetőfedő munkák végzése.
A választott kifejezés nem véletlen, ugyanis a látogatás során megtekinthettük a teljes felújítási program legjellegzetesebb díszműbádogos elemeit is: az oroszlándíszeket, melyekből összesen 28 darab készül.
Ahogy arról többször beszámoltunk, a több mint 140 éve épült történelmi jelentőségű vasúti csomópont egy jelentős fejlesztéssorozat részeként a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésében, 8200 négyzetméteren születik újjá. A munkálatok az utascsarnok teljes lezárásával 2020 májusában kezdődtek meg, majd a csarnok augusztus 31-én nyílt meg hivatalosan az utazóközönség előtt, amelybe elsőként egy KISS motorvonat érkezett be.
A magyar szakipari munkások színe-javát felvonultató rekonstrukció során közel 200 szakember helyszíni, és további 100 fő műhelyekben előregyártással végzett munkája mutatkozik meg a nem mindennapi műemléképületben. A kivitelezők gondos munkáját és magasfokú szakértelmét a legapróbb részletekig kidolgozott szerkezetek bizonyítják.
Az egyik ilyen műhelyben, a Reznicsek Zoltán által vezetett családi vállalkozásnál a Horex-nél tettünk látogatást Szikszai Zoltán vezérigazgató, Oravecz László műszaki vezérigazgató-helyettes és Dávid András létesítmény főmérnökkel, aki a Nyugati pályaudvar projektvezetője.
A tetőfedő szakág kiemelkedő képviselőjeként a cég jelentős szerepet vállalt a csomópontok és gyártmánytervek megalkotásában is. Szakértelmüknek köszönhetően részt vettek a Nyugati pályaudvar felújítása során
A látogatásról a Magyar Építő Zrt. videót is készített:
Egy régi épület helyreállításakor kikerülhetetlen a díszműbádogos feladatok kivitelezése, amelyek sokszor komplex, egymásra épülő feladatot jelentenek,
ezért a Horex feladatát képezi a teljes felújítási program ács, -tetőfedő -és bádogos elemeinek készítése.
A műhelybejárás során megtudhattuk, a fémlemezeket a megmunkálhatóságuk, időtállóságuk miatt használják évszázadok óta a tetőfedésben. Az anyagoknak a felhasználásával nem csak a funkcionális, hanem díszítő szerepük is kiteljesedik. Ennek köszönhetően a Nyugati pályaudvar felújítása során mára már ismét tanúi lehetünk annak, hogy a fémlemez díszítő jellege megjelenik az épületeink felújításánál, a tetőidomok, homlokzatok, illetve a belső terek kialakításánál is.
A több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkező, 1992-ben megalakult cég fennállása óta már számos régi épületen, kastélyon, lakó-, és középületen végezett tetőkészítést, tetőfelújítást,
munkásságát pedig több alkalommal is jutalmazták Nívó díjjal, például tavaly az Új Királyi Lovarda ács- bádogos munkálatai miatt világbajnoki címmel is.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.