A létesítmény a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével, valósul meg.
Korábban már megírtuk, hogy a Nyugati pályaudvar teljes, mintegy 8200 négyzetméteres tetőszerkezetének felújításának részeként helyére emelték a 19 méter magas, párkány fölé magasodó, bal oldali tornyot a csarnokban.
Most pedig megtörtént a második toronysisak és koronadísz beemelése is – tájékoztatta lapunkat a kivitelező.
A korona dísz a Teréz körút felöli főhomlokzatra kerülhetett vissza régi helyére, a második toronysisak pedig a Ferdinánd híd felöli oldalra helyezték vissza, első toronysisak párjaként. A létesítmény a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével, valósul meg.
A pályaudvar rekonstrukciója során több részletében születik újjá:
Az épület mindkét végén, összesen 2200 négyzetméteren teljesen új köntöst ölt magára az üveg függönyfal, ezen kívül pedig elvégzik az állomásépület többi, mindeddig fel nem újított tetőszakaszának javítását. Részben átépítik a csapadékvíz-elvezetést, valamint megújul az utastájékoztatási rendszer és a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat is.
Pécs öt városrészben - a lakosság kéréseit figyelembe véve - végezte el a gyalogátkelőhelyek átfogó fejlesztését. A munkálatokkal megbízott STRABAG a balesetveszélyes pontokon, valamint iskolák és gyárak közelében alvállalkozók bevonásával létesített új, biztonságos zebrákat.
Megoldást kínál Rétság, Tolmács és a taváról ismert Bánk települések szennyvizének kezelésére az az átfogó infrastrukturális fejlesztés, amely tavaly nyáron kezdődött és a tervek szerint az év végéig elkészül. A beruházás lökést ad a térség gazdasági fejlődésének és környezetvédelmi hatása is jelentős.