A létesítmény a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével, valósul meg.
Korábban már megírtuk, hogy a Nyugati pályaudvar teljes, mintegy 8200 négyzetméteres tetőszerkezetének felújításának részeként helyére emelték a 19 méter magas, párkány fölé magasodó, bal oldali tornyot a csarnokban.
Most pedig megtörtént a második toronysisak és koronadísz beemelése is – tájékoztatta lapunkat a kivitelező.
A korona dísz a Teréz körút felöli főhomlokzatra kerülhetett vissza régi helyére, a második toronysisak pedig a Ferdinánd híd felöli oldalra helyezték vissza, első toronysisak párjaként. A létesítmény a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével, valósul meg.
A pályaudvar rekonstrukciója során több részletében születik újjá:
Az épület mindkét végén, összesen 2200 négyzetméteren teljesen új köntöst ölt magára az üveg függönyfal, ezen kívül pedig elvégzik az állomásépület többi, mindeddig fel nem újított tetőszakaszának javítását. Részben átépítik a csapadékvíz-elvezetést, valamint megújul az utastájékoztatási rendszer és a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat is.
A STRABAG az új orosházi aszfaltkeverő üzemét energiatakarékos berendezésekkel és megújuló energiaforrásokkal szerelte fel. Az üzem képes a kisebb környezeti terhelést jelentő mérsékelten meleg hőmérsékletű aszfaltok előállítására és a visszanyert aszfalt újrahasznosítására is.
Önkormányzati forrásból mintegy 1,7 milliárd forintot fordít Kaposvár a közvilágítási rendszerének rekonstrukciójára. A beruházástól a közvilágítási költségek 40 százalékos megtakarítását várják.