„Az Év Irodája 2022” versenyen a Market kivitelezésében és a Property Market fejlesztésében megvalósult BudaPart CITY irodaházban kialakított (Bayer Hungária Kft. 21. századi agilis) munkakörnyezetet ismerték el.
Ismét szakmai díjazásban részesítették a Market-csoport munkásságát: az idei évben 12. alkalommal megrendezett „Az Év Irodája” versenyen a Bayer Hungária Kft.-nek a BudaPart CITY irodaházban kialakított irodája nyerte el „Az Év Irodája Nagyvállalati díj 2021” rangos elismerését.
A sikerben a Market-csoport minden tagjára és munkafolyamatára – a koncepció megalkotásától a tervezésen keresztül a kivitelezésig és a bérbeadásig, de az üzemeltetésre is – jellemző minőségnek és professzionalizmusnak is jelentős szerepe volt.
Ahogyan arról lapunk korábban többször is beszámolt, a BAYER Irodájának otthont adó BudaPart CITY irodaház a Property Market Kft. megbízásából, a Market Építő Zrt. fővállalkozásában valósult meg Budapest legújabb városfejlesztési projektjében, a BudaPart beruházás részeként. Az épületet 2021 második felében adták át a városnegyed második irodaházaként.
A BudaPart egy olyan városfejlesztési projekt, amely nem csak az ingatlanfejlesztés szakmai vonatkozásában, de a megvalósításában és a kivitelezésében is új kategóriát teremt:
Budapesten egyedülálló módon valósul meg egy olyan városnegyed, amely összhangba hozza a hatalmas Duna-parti rekreációs, zöld övezetet az urbánus, belvárosias környezettel.
A közelben számos vendéglátóegység, üzlet és szolgáltatás is elérhető, lokációját tekintve pedig remek közösségi közlekedési lehetőségekkel is rendelkezik. A BudaPart szolgáltatásai az itt lakókon és dolgozókon túl a környéken élőket, valamint a városnegyedbe látogatókat is megállásra csábítják, így hozva létre egy új közösséget, valódi értéket az új városrészben.
Az újgenerációs, state-of-art megjelenésű, LEED „Gold” minősítésű irodaház a legmodernebb energiahatékonysági szempontok figyelembevételével épült, ahol a hat emeleten, mintegy húszezer négyzetméter irodaterület mellett komplex infrastruktúra is szolgálja a bérlők kényelmét: a BudaParton kialakított éttermek és kávézók, valamint az irodaház közvetlen környezetében működő egyéb üzletek, és a hamarosan nyíló edzőterem is hozzájárul ahhoz, hogy az itt dolgozók minden olyan szolgáltatáshoz hozzájussanak, amellyel nap, mint nap extra időt tudnak megtakarítani. Az irodaházban már számos vállalat otthonra lelt, hiszen a fejlesztő tájékoztatásából azt is megtudtuk, már 60%-nál tart a bérbeadottság.
Az 54 hektáron épülő városnegyednek közel 50 százaléka zöldfelület lesz a fejlesztés végére, így az ott lakók és dolgozók a BudaPart szolgáltatásai és rekreációs lehetőségei mellett a Kopaszi-gát és a Lágymányosi-öböl kivételes természeti adottságait is élvezhetik.
A Marketre jellemzően, nem csak a hatékonyságot, de a fenntarthatósági szempontokat is maximálisan figyelembe vették az épület kivitelezése során. Fontos szerepet játszott, hogy az irodaház innovatív és környezetbarát megoldásokkal rendelkezzen, ennek érdekében többek között
Mindemellett az épületben mérhető az elektromos- és hűtési, fűtési energia, valamint magas a beépített anyagok újrahasznosítottanyag-tartalma is.
A DeepInsight Creative ügynökség lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményéből kiderül, a Bayer Hungária Kft. vállalati kultúrájának régóta központi eleme a munkavállalók igényeinek megbecsülése. A nyitott és agilis környezet kialakításához a dolgozói szokásokat és az irodával szemben elvárt igényeket is felmérték, ezért a nagyvállalat a dolgozók elvárásaihoz igazítva alakította ki innovatív munkakörnyezetét.
Egy olyan belsőépítészeti koncepciót dolgoztak ki, melynek központjában egy „shared desk” rendszer áll. A munkaállomások, zárt tárgyalóblokkok és nyílt kollaborációs terek egyaránt megtalálhatóak az új irodában, így minden munkafázist kiszolgáló, agilis munkahelyet tudott teremteni a vállalat.
Az irodában mindemellett kiemelt szerepet kaptak a közösségi terek, melyek a munkavégzés mellett a szabadidős tevékenységeknek is kedveznek. A kellemes környezet kialakítása érdekében a nyugtató szürkés színvilágot élő növényfallal, zöld felületekkel és belső kerttel dekorálták. Ugyanakkor a cég társadalmi felelősségvállalásának és üzleti stratégiájának a fenntarthatóság is fontos részét képezi, így a bútorok java a már meglévő bútorok újrahasznosításaként került az új irodába.
A BAYER-t az első bérlők között üdvözölhették a fejlesztők, a több mint 150 éves múlttal rendelkező nemzetközi nagyvállalat gondos előkészítést követően 2021-ben költöztette el magyarországi vállalatát a Budapart CITY irodaházba azzal a céllal, hogy támogassák a szervezeti egységek szorosabb együttműködését és hogy a korábbi hagyományos irodájuk egy valódi 21. századi agilis környezetté alakulhasson át.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.
BudapART néven pályázatot hirdetett a Market.