A 60 méter hosszú és 5 méter magas acél rácsos tetőszerkezetet 6 nap alatt emelték be a helyére a Market Építő Zrt. szakemberei.
Újabb jelentős mérföldkövéhez érkezett a 6.000 fő befogadására is alkalmas székesfehérvári Alba Aréna kivitelezése: a Market Építő Zrt. szakemberei Magyarország legnagyobb mobil darujának segítségével emelték be a sportcsarnok tetejére annak tartószerkezetét – derült ki a Market Csoport Facebook oldalán közzétett bejegyzéséből.
Az acél rácsos tetőszerkezet 60 méter hosszú és 5 méter magas, a szerkezetek 3 darupozícióból és 8 emeléssel kerültek a helyükre.
Az óriási szerkezet beemeléséről a Market Építő Zrt. egy látványos, annak teljes egészét bemutató time-lapse videót is közzétett:
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Market Építő Zrt. munkájával létrejövő multifunkcionális létesítmény egy több évtizedes álom megvalósulását jelenti, és elsődlegesen a Fehérvár AV19 jégkorongcsapat otthona lesz, emellett kulturális programoknak, vásároknak, nemzetközi és hazai konferenciáknak is helyet ad majd.
A nagyszabású beruházásban a KÉSZ Metaltech Kft. az acél tetőszerkezet, valamint a burkolattartó gyártásáért és szereléséért felel; illetve a projektben részt vesznek a KÉSZ Csoport további tagvállalatai és partnerei: a KÉSZ Ipari Gyártó Kft., a Baulog Kft., és a Baumetall Design Kft. is - értesült a magyarepitok.hu.
Az Alba Aréna a fehérvári és hazai jégkorongsport mellett akár 20-25 teremsportágat is ki tud majd szolgálni, befogadóképessége jégkorong meccseken 6000, koncertek és egyebek események esetében pedig akár 8000 fő is lehet.
A beruházáshoz a kormány nettó 35 milliárd forintos támogatást biztosít a Modern Városok Program keretében.
A csarnoképítéssel együtt jelentős útépítési beruházás is indul: az ipari parkot a Budai úttal összekötve P+R parkolót is kialakítanak, vagyis egy új összekötő út épül az Alba Ipari Zónán keresztül a Seregélyesi és a Budai út között, ezáltal a két városrész összeköttetésbe kerül, ami Székesfehérvár számára kiemelten fontos.
Az Alba Aréna 100x100 méter alapterületű épület lesz, amelynek tetejére több mint 14 ezer négyzetméternyi lemezfedés kerül. A létesítmény kivitelezése még tavaly novemberben kezdődött meg a földmunkákkal, jelenleg pedig a harmadik ütemnél jár, amely során már a teljes monolit és vasbeton vázszerkezet több mint 90 százaléka is beépítésre került. Amint azt már legutóbbi cikkünkben is megírtuk, a helyszínen Magyarország legnagyobb mobil daruja dolgozik.
A Liebherr LR1750 típusú daru 750 tonna teherbírással rendelkezik, melynek legnagyobb emelési távolsága a csarnoknál 76 méter volt, ahol a legnagyobb megmozgatott elemsúly 72 tonnát nyomott. A daru önsúlya közel 1000 tonna, a gémhossza 91 méter, a horog súlya pedig 8 tonna – derült ki a tájékoztatásból.
A szakemberek a feladat során az összesen több mint 650 tonna acélszerkezetet 6 nap alatt emelték be a helyére.
A munkálatok várhatóan 2023 év végére fejeződnek be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.