2024.12.11, Szerda
Három koncepciót mutatott be a BFK Rákospalota-Újpest vasútállomás jövőjéről - látványtervek
Fotók és látványtervek: Vitézy Dávid Facebook-oldala

Három koncepciót mutatott be a BFK Rákospalota-Újpest vasútállomás jövőjéről - látványtervek

magyarepitok.hu, Vitézy Dávid/Facebook

2022.02.14. 15:35 - Szabó Ákos

A 71-es vasútvonal fejlesztésében kulcsfontosságú helyszín jövőbeli kinézetével kapcsolatban várják a véleményeket.

Hirdetés

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) projektjében fontos fejlesztéssorozat indult el: elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest - Veresegyház – Vácrátót -  Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését. Ennek keretében a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. Rákospalota-Újpest - Vácrátót - Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének döntés-előkészítő tanulmányát, megvalósíthatósági tanulmányát, engedélyezési tervét, kiviteli tervét és kapcsolódó tenderdokumentációját készítheti el.

 

 

Ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is. A jelenleg leharcolt állapotú és keskeny vágányairól ismert állomás újjáépítésének fontos része a projektnek. A napokban Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója tett közzé Facebook-posztot, melyből kiderül:

a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.

 

A Paragram koncepcióterve - új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet.

Mint a szakember írja, ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket tegnap február 10-én egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgoznak tovább és választják ki rövidesen a tovább tervezés irányait – teszi hozzá.

 

Az RJZS koncepcióterve - a vasúti mellett kisebb városközponti, kereskedelmi funkciókat képzeltek itt el, nagyívű kapcsolatrendszerrel a két kerület között.

Mindemellett Vitézy Dávid bemutatta a munka jelenlegi állapotát látványterveken keresztül, hangsúlyozva: ezek még csak koncepcionális szintűek, a végleges építészeti tervek még változni fognak. Hozzátette még: a koncepciótervekről várják a véleményeket (ezzel a lehetőséggel a Facebook-posztban kommentelve könnyen élhetnek az érintettek).

 

A Sporaarchitects terve, karakteres építészeti megoldásokkal, a mai vasútmenti rozsdaövezetekben városközponti típusú fejlődés lehetőségét is felvillantva.

 

Ezek a fejlesztések már biztosan a tervek részei

A BFK vezetőjének közleményét olvasva kiderül még számos információ Rákospalota-Újpest állomás jövőjéről, melyeket már biztosan lehet állítani:

  • A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
  • A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
  • A történeti állomásépület megmarad és megújul.
  • A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
  • A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre.
  • Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
  • Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztjik az elképzeléseket, így ha megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.

Galéria

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.SporaArchitects Kft.PARAGRAM Stúdió Kft.RJZSRákospalotaÚjpestvasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés