A 71-es vasútvonal fejlesztésében kulcsfontosságú helyszín jövőbeli kinézetével kapcsolatban várják a véleményeket.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) projektjében fontos fejlesztéssorozat indult el: elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest - Veresegyház – Vácrátót - Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését. Ennek keretében a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. Rákospalota-Újpest - Vácrátót - Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének döntés-előkészítő tanulmányát, megvalósíthatósági tanulmányát, engedélyezési tervét, kiviteli tervét és kapcsolódó tenderdokumentációját készítheti el.
Ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is. A jelenleg leharcolt állapotú és keskeny vágányairól ismert állomás újjáépítésének fontos része a projektnek. A napokban Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója tett közzé Facebook-posztot, melyből kiderül:
a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.
Mint a szakember írja, ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket tegnap február 10-én egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgoznak tovább és választják ki rövidesen a tovább tervezés irányait – teszi hozzá.
Mindemellett Vitézy Dávid bemutatta a munka jelenlegi állapotát látványterveken keresztül, hangsúlyozva: ezek még csak koncepcionális szintűek, a végleges építészeti tervek még változni fognak. Hozzátette még: a koncepciótervekről várják a véleményeket (ezzel a lehetőséggel a Facebook-posztban kommentelve könnyen élhetnek az érintettek).
A BFK vezetőjének közleményét olvasva kiderül még számos információ Rákospalota-Újpest állomás jövőjéről, melyeket már biztosan lehet állítani:
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.