Ha jól vizsgázik az összehangolt próbaüzem során az M3 középső szakaszának felújított 3 állomása és a kapcsolódó pályák, május közepén átadhatják a forgalomnak a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák közötti szakaszt.
Május 13-án fejeződik be az integrált próbaüzem az M3 metró középső, felújítás alatt álló szakaszának 3 állomásán. Amennyiben minden rendben zajlik, május 14-én forgalomba helyezik a Kálvin téri, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomást. Ezt Radnai Tibor a BKV metrófelújítási projektigazgatója és Tarsoly András a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) forgalomszervezési vezetője jelentette be sajtótájékoztatón.
A létesítmények próbája feszültség alatti pályán május 2-án kezdődik. Addig megtörténik a három állomás műszaki átadás-átvétele, ami már folyamatban van. A BKV a mérnök szervezetekkel közösen vizsgálja az elkészült berendezéseket, eszközöket és a pályát. Az M3 középső szakaszának állomásait a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezi, a vágányépítési munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi. A BKV Zrt. az automata vonatvezérlő rendszer felújítását hajtja végre.
Az M3 metró középső szakaszának teljes felújítása a szerződés szerint 2023 nyarán kell, hogy befejeződjön, de ha jól halad a kivitelezés, a BKV szeretné, ha már jövő márciusban forgalomba helyezhetnék a maradék hat állomást. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a Deák Ferenc téri állomást már korábban, akár idén év végén forgalomba helyezhessék – bár a kivitelezőket erre nem köti semmilyen szerződéses határidő.
A 3K állomásnak is nevezett megálló átadásával egyidőben a tervek szerint a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomás felújítását is megkezdik, tehát kivonják az utasforgalomból. Ezidő alatt a déli szakaszon a szerelvények Kőbánya-Kispest állomástól a Kálvin térig közlekednek úgy, hogy a Nagyvárad téren nem állnak meg, csak áthaladnak, vagyis ott nem lesz utascsere. Az északi szakaszon pedig a Újpest Központ és a Göncz Árpád városközpont között lesz metróforgalom. Emellett lezárják a Dózsa György úti állomást is, ahol utólagos akadálymentesítési munkálatokat végeznek.
Tarsoly András, a BKK forgalomszervezési vezetője a tájékoztatón elmondta, május 14-től kezdődik a metrópótlás utolsó nagy üteme is, a pótlóbuszok a Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között közlekednek majd. Csúcsidőben továbbra is 45 másodpercenként követik egymást az akadálymentes és klimatizált buszok.
A nyári időszakban lesz egy hosszabb lezárás: június 18. és augusztus 14. között a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik, utóbbi állomás és Kőbánya-Kispest között nyolc héten keresztül pótlóbuszokkal lehet utazni.
Lapunk folyamatosan, külön rovatban számol be az M3 metró rekonstrukciós munkálatairól.
Az infrastruktúrát és az állomásokat is érintő felújításnak köszönhetően 2023 tavaszán szinte egy új metróvonalat kaptak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók a SWIETELSKY Építő Kft., a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. és a STRABAG kivitelezésében.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.