2024.04.20, Szombat
M3 véghajrá: már lehet tudni, mikor veheti birtokba az utazóközönség ezt a három metróállomást
A Corvin-negyed állomás látványterve: m3felujitas.hu

M3 véghajrá: már lehet tudni, mikor veheti birtokba az utazóközönség ezt a három metróállomást

magyarepitok.hu

2022.04.28. 14:34 - Bíró Beáta

Ha jól vizsgázik az összehangolt próbaüzem során az M3 középső szakaszának felújított 3 állomása és a kapcsolódó pályák, május közepén átadhatják a forgalomnak a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák közötti szakaszt. 

Hirdetés

Május 13-án fejeződik be az integrált próbaüzem az M3 metró középső, felújítás alatt álló szakaszának 3 állomásán. Amennyiben minden rendben zajlik, május 14-én forgalomba helyezik a Kálvin téri, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomást. Ezt Radnai Tibor a BKV metrófelújítási projektigazgatója és Tarsoly András a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) forgalomszervezési vezetője jelentette be sajtótájékoztatón.

 

Fotó: magyarepitok.hu

 

A létesítmények próbája feszültség alatti pályán május 2-án kezdődik. Addig megtörténik a három állomás műszaki átadás-átvétele, ami már folyamatban van. A BKV a mérnök szervezetekkel közösen vizsgálja az elkészült berendezéseket, eszközöket és a pályát. Az M3 középső szakaszának állomásait a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezi, a vágányépítési munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi. A BKV Zrt. az automata vonatvezérlő rendszer felújítását hajtja végre.

Az M3 metró középső szakaszának teljes felújítása a szerződés szerint 2023 nyarán kell, hogy befejeződjön, de ha jól halad a kivitelezés, a BKV szeretné, ha már jövő márciusban forgalomba helyezhetnék a maradék hat állomást. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a Deák Ferenc téri állomást már korábban, akár idén év végén forgalomba helyezhessék – bár a kivitelezőket erre nem köti semmilyen szerződéses határidő. 

 

 

Május közepén indul a rekonstrukció utolsó üteme

A 3K állomásnak is nevezett megálló átadásával egyidőben a tervek szerint a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomás felújítását is megkezdik, tehát kivonják az utasforgalomból. Ezidő alatt a déli szakaszon a szerelvények Kőbánya-Kispest állomástól a Kálvin térig közlekednek úgy, hogy a Nagyvárad téren nem állnak meg, csak áthaladnak, vagyis ott nem lesz utascsere.  Az északi szakaszon pedig a Újpest Központ és a Göncz Árpád városközpont között lesz metróforgalom. Emellett lezárják a Dózsa György úti állomást is, ahol utólagos akadálymentesítési munkálatokat végeznek. 

Tarsoly András, a BKK forgalomszervezési vezetője a tájékoztatón elmondta, május 14-től kezdődik a metrópótlás utolsó nagy üteme is, a pótlóbuszok a Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között közlekednek majd. Csúcsidőben továbbra is 45 másodpercenként követik egymást az akadálymentes és klimatizált buszok.

A nyári időszakban lesz egy hosszabb lezárás: június 18. és augusztus 14. között a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik, utóbbi állomás és Kőbánya-Kispest között nyolc héten keresztül pótlóbuszokkal lehet utazni.

Lapunk folyamatosan, külön rovatban számol be az M3 metró rekonstrukciós munkálatairól

Galéria

M3-as metrómetrófelújításBKVSwietelsky Magyarország Kft.Swietelsky Vasúttechnika Kft.

Hírlevél

Hirdetés