A NIF megbízásából a Duna Aszfalt fejleszti Szentgotthárd kapcsolatát a gyorsforgalmi úthálózathoz.
Az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes országhatár közötti, 28,9 km hosszú szakaszának építkezése 2021-ben befejeződött, a teljes szakaszt 2021 októberében helyezték véglegesen forgalomba, míg a gyorsforgalmi út vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok közötti 6,6 kilométeres szakaszát már 2021 júniusa óta használhatták a közlekedők.
Ehhez a projekthez kapcsolódik az a beruházás, ami a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából zajlik jelenleg is: a Szentgotthárdot érintő keleti elkerülő út hiányzó szakaszának megépítése. Itt a megvalósításhoz szükséges területszerzés és megelőző régészeti feltárás 2021-ben lezajlott. Az épülő úttal válik teljessé a kapcsolat az ipari park új részéhez.
A projekt során hazai forrásból a városi ipari park III. üteme és az M80-as szentgotthárdi csomópontja (pontosabban az abból leágazó a Rábafüzesi-patakig tartó, már az M80-assal együtt megépített útszakasz) között épít ki a Duna Aszfalt Zrt. egy mintegy 271 méter hosszú 2x1 sávos utat, illetve a rábafüzesi szakasz feletti 10 méter hosszú hidat is kialakítják. Az új út az önkormányzat által korábban már átadott ipari úthoz csatlakozik. A beruházáshoz kapcsolódnak még további fejlesztések is:
Lapunkat a fejlesztésről a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatta: mint megtudtuk a munka kezdete 2021. december 22-én indult el, a munkaterületet januárban adták át a Duna Aszfaltnak és 2022 december végére el is fog készülni az út.
A nettó 559 millió forint értékű projektben májusra az útépítés töltéstestje, a víz és szennyvízcsatorna építési munkái elkészültek: jelenleg az út védőrétegének megépítése folyik . A híd cölöpözését is befejezte a kivitelező, jelenleg a cölöpösszefogó gerenda vasszerelése és betonozása, illetve majd a szárnyfalak építése történik.
Mivel a beruházás közvetlen közúti kapcsolatot létesít Szentgotthárd, illetve Szentgotthárd ipari parkja, valamint az M80-as autóút szentgotthárdi különszintű csomópontja között, számos előnye van:
A NIF tájékoztatásából kiderült még: a beruházás legnagyobb kihívást jelentő része maga a 12 hónapos, viszonylag rövid megvalósítási idő, melyben az egyes részfeladatok – közműépítés, hídépítés, útépítés – munkafolyamatainak precíz összehangolására van szükség.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.