Vége a kényelemnek, a hatékonyságnövelés kulcsfontosságú, a most következő időszakot pedig akár ki is lehet aknázni - többek közt ezek a gondolatok hangzottak el a Mapei által szervezett konferencián.
Válságtanácskozásra hívta az építőanyag-kereskedőket a Mapei Kft. - derült ki a vállalat közleményéből. A Rendkívüli Kereskedői Konferenciát a küszöbön álló válságra felkészülés jegyében rendezték Budaörsön, mintegy 70 építőanyag-kereskedés képviselője vett részt.
A közleményben az áll, hogy a Mapei Kft. májusi gyorsfelmérése szerint a szakemberek 95 százaléka számít válságra. Bár a vállalat szerint az ágazat lassulását az év végéig fékezi az otthonteremtési és -felújítási támogatások rendszere, azonban a kedvezőtlen nemzetközi gazdasági folyamatok, az orosz–ukrán háború, a csökkenő önkormányzati beruházások előre vetítik az építőipar nehézségeit.
„Vége a kényelemnek! Fel kell állnunk a fotelből!” – idézte a közlemény Markovich Bélát, a Mapei Kft. ügyvezetőjét. A szakember előadásában rámutatott, hogy az előző időszak építőipari növekedése átalakította a piacot. Nem ritkán már az igények kielégítése is nehézséget okozott az élénk kereslet miatt. Ennek hatására az építőanyag-kereskedések nem eladnak, hanem kiszolgálnak. A vállalat kereskedelmi statisztikai adataiból kiderült, hogy 2021-ben több mint egyharmadával csökkent az eladás kezdeményezése az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
A szakember szerint a következő időszak kulcsfeladata, hogy javítani kell az üzleti folyamatok, különösen az értékesítés hatékonyságát. Azt javasolja, hogy a kereskedések az értékesítők bevonásával dolgozzanak ki egy stratégiát arra, hogy milyen folyamaton keresztül lesz vásárló az üzletbe belépő potenciális vevőjelöltekből.
"Ugyanakkor ebben az időszakban sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a vevők kiszolgálására, támogatására, mint eddig bármikor. Ez a siker feltétele! Ennek érdekében minden eddiginél nagyobb figyelmet kell adni a törzspartnereknek, és gondosabban kell kezelni őket. Erre példa egy kiemelt projektekre specializált értékesítő, aki a kereskedés környékén található kisebb-nagyobb projekteket folyamatosan látogatja, és értékesít"
– tanácsolta Markovich Béla.
„Mire készüljünk? Mindenre!” - így foglalta össze az építőipar kilátásait Szautner Csaba, a Mapei Kft. kereskedelmi vezetője. Véleménye szerint a legnagyobb a visszaesés valószínűsége, azonban egy válság lehetőségét sem lehet kizárni, mindenre fel kell készülni. Azonban ami biztos, hogy a következő időszakot nemcsak hogy túl lehet élni, de akár ki is lehet aknázni, ha felkészülnek rá a kereskedések.
A legfontosabb, hogy át kell tekinteni a kiadásokat, különösen a megszokásból végzett tevékenységeket, melyek megtérülése bizonytalan. Ilyenek a meg nem térülő kiadások, mint a luxusautók, utazások, valamint a hosszú megtérülésű beszerzések és a hosszú távú, fedezet nélküli anyagi kötelezettségvállalások, mint a hitelből építés.
Hangsúlyozta, hogy meg kell becsülni a jó és megbízható régi vevőket, valamint a megbízható, jó kollégákat. Véleménye szerint megbecsülést azok a kollégák érdemelnek, akik termelnek, hűségesek, magukénak érzik a céget, és hajlandóak fejlődni.
A szakember felhívta a figyelmet, hogy a válság lehetőségeket is teremt. Készen kell lenni a felszabaduló piacok kiszolgálására, a jó szakemberek megszerzésére, valamint az esetleges cégfelvásárlásokra, telephely- és eszközvásárlásra.
„Azért döntöttünk a konferencia gyors megszervezése mellett, mert a korábbi válságokból látjuk, hogy a felkészülés a túlélés feltétele! Aki felkészültebben várja a visszaesést, az képes lesz nemcsak túlélni, de akár meg is erősödni. Az elmúlt évek konjunktúrájában nagyon sok nem fenntarthatóan működő vállalkozás, köztük számos kontár cég alakult, melyek kevéssé válságállók. A felszabaduló piacban rejlő lehetőségek kiaknázása kulcsfontosságú!” – foglalta össze Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
A konferencia további programjában marketingről, ügyfélkezelésről, a nehéz gazdasági helyzetben szükséges vezetői intézkedésekről hallhattak előadásokat a részt vevő építőanyag-kereskedők.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.